Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je als horeca bier (amstel) verkopen in eigen fles?

Mag je alleen eigen gebrouwen bier verkopen in fles met eigen etiket of mag je ook amstel, grolsch of andere bier tappen in een fles met etiket van de horeca?

Toegevoegd na 10 minuten:
Hiermee bedoel ik Amstel bier verkopen in een fles van de horeca, wat een ander formaat is en waar het logo van de horeca op staat. Dus niet in de fles van Amstel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zal dit even moeten navragen bij je dranken vertegenwoordiger.
Ik kan me voorstellen dat ze daar erg huiverig voor zijn. Wie kan garanderen dat er echt amstel in die flessen zit. Dat kan slecht zijn voor hun reputatie.
Wellicht dat een gedeelde branding van het verpakkingsproduct wel een mogelijkheid is.
Reddie
10 jaar geleden
@mobie1980 , je gaat natuurlijk niet zeggen dat in je eigen fles Amstel bier zit. Dan kun je net zo goed het Amstel etiket er op laten.
De bedoeling is dat je het als je eigen bier verkoopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoe zit dat dan met glazen? ik krijg wel eens (bijvoorbeeld) jupiler in een hertog jan glas of andersom. ik weet wat ik bestel, anders wordt er gevraagd als ik bier bestel, hertog jan, heieneken, amstel? dus t glas maakt mij niet uit. dan lijkt t me dat t tzelfde geval is met een flesje?
tinus1969
10 jaar geleden
Hoe wil je eigen het bier overgieten in een andere fles?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja dat mag simpel voorbeeld Heineken oud bruin en Jupiler is meestal in fles
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Is dat zo merk bier mag niet verkocht worden onder een ander etiket.
Je mag geen merk bier onder eigen naam verkopen. Alleen zelf gemaakt bier mag je onder eige fantasienaam verkopen , echter niet onder een gedeponeerde merknaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je mag bier onder je eigen merk verkopen. Want dat gaat dan onder garantie van je eigen bedrijf. Andersom mag natuurlijk niet (zoals boven wordt vermeld). Je mag alleen het MERK(!) Amstel verkopen als er ook echt Amstel in zit.
Net zo min als je een eigengebakken taart in een doos van "De Bruin" mag presenteren.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding