Wijn om mee te leren drinken?

Ik drink meestal bier, maar soms is voor de gelegenheid wijn beter.

Weet iemand een wijn die prettig bevalt als je het niet drinkt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook andere dranken die je bij gelegenheid kan drinken. Niet iedereen is/wordt een wijn drinker. Ikzelf lust het niet. Maar er zijn genoeg andere dranken die me wel bevallen.

Antwoorden (8)

Wijn moet je leren drinken en lusten
Maar waarom geen glas fris drank mag maar moet niet
Ben je er minder om als je een glas fris neem
Ik drink bijna nooit maar ben er zeker niet minder om
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind voor de rode wijn, de merlot het meest toegankelijk. En voor de witte wijn de chardonnay. Dit zijn beide geen zoete wijnen daar heb ik geen verstand van, maar dit zijn druiven soorten met een zachtere nadronk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op onderstaande link staan een aantal lichte wijnen. Deze drinken wat makkelijker weg. Deze zijn ook goed voor een beginnende wijndrinker. Je kunt ook witte wijn drinken.
Als je in een winkel loopt en je twijfelt of het een lichte wijn is, kijk dan of de wijn aanbevolen wordt om bij een visgerecht te drinken. In deze wijnen zit wat minder tannine. Ze smaken iets minder 'zwaar' dan de meeste rode wijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eigen huismerk van de AH is verbazingwekkend goed toegankelijk.

Het is geen topwijn, maar als instappertje is hij goed te doen.
Ik ben zelf een roodwijndrinker, maar van AH vind ik de witte ook goed te doen. Zit een subtiele, zoete smaak aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cawarra wijn van lindemans. Ik was absoluut geen wijndrinker , altijd bier , maar met deze wijn is het alsof er een engeltje over je tong piest.
Volle , smaakvolle, niet bittere wijn .

Te koop bij AH. Wel de rode.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een rose wijn misschien..van JP Chenet? Of een fruitwijn zoals Sangria? Kies je voor wit dan een Duitse Riesling?
Rode of witte Lambrusco drinkt ook erg lekker weg en wat denk je van de hit van nu: Prosecco?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik haal altijd Chileense La Palma in huis als er gasten komen die geen 'echte' wijndrinkers zijn. Hij is verkrijgbaar bij Gall & Gall. Het is in rood, wit en roze te krijgen. Erg licht drinkbaar en zonder nare nasmaak. Ook niet te duur.

Heb trouwens nooit slechte ervaringen meegemaakt met Chileense wijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de slijter vragen wat hij je aanbeveeld als jij hem vertelt waar zo'n beetje je voorkeur naar uitgaat,zodat als je van zoete wijn houd je geen zure wijn koopt.En voor de rest dan gewoon uitproberen.