Mijn Shaker waar dat ik mijn proteine shakes kan shaken heb ik laten staan met melk het stinkt nog bruikbaar ?

Het melk was gaan rotten denk ik ik heb het voor 1.5 weken laten staan het potje is helemaal schoon gemaakt met dreft maar er komt nog steeds een onaangename geur uit is het nog bruikbaar want zo een potje kost 15 euro is niet goedkoop ..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
4.9K

Het beste antwoord

Heel goed tegen geurtjes en ontvetten is soda.
Maak een oplossing van soda en heet water en laat het een nachtje staan. De volgende dag goed afwassen en met schoon water naspoelen.
Soda verkoopt elke supermarkt bij de schoonmaakspullen.

Wat ook helpt tegen geurtjes is koffieprut of een koffiepad
met heet water. Ook even laten staan.

Wat nog een optie is; huishoudazijn en citroensap.
Samen in het potje en een poosje laten intrekken. Azijn is sowieso perfect voor geuren die je niet wilt ruiken. Na het afwassen is ook de azijnlucht weer weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
corr; ontvettend
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met citroensap zal het wel lukken. Laat het citroensap er een paar uur in staan, beetje schrobben en klaar is kees ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed omspoelen met koud water. Ik ga er even vanuit dat het plastic is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koud water en een handvol zand.
Echt, gewoon zand uit de tuin.
Deksel er op en schudden maar. Zo deed mijn vader dat altijd met flessen schoon maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan wel zijn dat je vader dat deed met flessen maar flessen zijn van glas en dat is een stof die geen smaken en geuren opneemt zoals plastic.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zand heeft een schurende werking.
Net als CIF.
Alleen is zand goedkoper en altijd voorhanden.
Je kan het inderdaad eens proberen met citroensap.
Maar voordat je daaraan begint kun je misschien eerst eens proberen met een flinke schrobbeurt met CIF (ik denk wel dat dat ook in Nederland verkrijgbaat is)
Dit om de bacterien die nog in heel plastic aanwezig zijn het hoekje om te helpen en dan het citroensap om de geuren te verwijderen.
En als dat niet helpt zal er spijtig genoeg niets anders opzitten dan een nieuwe beker te kopen.

PS volgende maal het potje geen 10 dagen laten staan ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cif heeft een schurende werking.
Net als zand. Alleen is zand goedkoper....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar zand heeft geen ontsmettende werking zoals CIF of een andere desinfecterende schuurcreme