waarom zitten er eiwitten in melk?

ik weet dat melk veel aminozuren bevatten die ons lichaam nodig heeft, maar waardoor zitten er eiwitten in melk?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
2.4K
Cryofiel
8 jaar geleden
Het zijn juist die eiwitten die in de maag worden afgebroken, waarbij aminozuren ontstaan. Melk bevat geen losse aminozuren.
Utrecht
8 jaar geleden
toch wel, maar niet zoveel.
@ vraagsteller: Aminozuren zijn de bouwstenen van eiwit.

Antwoorden (1)

Aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten en daarom is er geen onderscheid tussen eiwitten en aminozuren. Als het een erin zit zit het ander er ook in. Het waarom van eiwitten in melk is omdat het van nature bestemd is als voedsel voor het kalf en dat heeft veel eiwitten nodig om te kunnen groeien. Daarom bevat moedermelk van elk zoogdier eiwitten.