Ik ben allergisch voor kleurstof. Welke alcoholische dranken bevatten deze stof niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
7.6K
itsme
13 jaar geleden
welke kleurstof ben je allergisch voor? Want er zijn ook veel natuurlijke kleurstoffen, bijvoorbeeld het rood van de schillen van de druif, en dat zit dan in rode wijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle kleurstoffen moet ik zoveel mogelijk vermijden. Dus vandaar. Ik vind het heel vervelend, vooral omdat ik graag drink :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijke kleurstoffen zijn in ieder geval beter dan kunstmatige kleurstoffen..
itsme
13 jaar geleden
Dan moet je dus kiezen voor kleurloze drank. Gin tonic of sevenup met jenever. of zo :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is tequila ook kleurstofvrij?
Het is wel doorzichtig..
itsme
13 jaar geleden
tequila is meestal kleurstofvrij, het kleurt een beetje naar mate het ouder wordt. Maar soms doen ze er wat karamel bij om het ouder te laten lijken... en dat is ook een kleurstof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow. Dat wist ik niet!
Nou ja dan merken ze het vanzelf toch ;p

Het beste antwoord

jenever, wodka, gin, want die zijn kleurloos.

Toegevoegd na 23 minuten:
bacardi met seven-up..
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

bier[van bavaria} bevat dat niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slibovitch
wel niet te veel van drinken

Toegevoegd na 41 minuten:
bevat geen kleurstof
evenals onze friesche nationale trots
berenburger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
wel niet? voor de zekerheid maar wel dan... :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus berenburg bevat ook geen kleurstof?
Ouzo, of Pastis. Beide een anijsdrankje. Het laatste is in de zomer erg lekker gemengd met veel ijs.
Limoncello, is een Italiaanse drank wat geel is, puur vanwege citroen, dus een natuurproduct. Heel erg lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
De felgele kleur van Limoncello komt echt niet van de beetje citroensap (wat overigens weinig kleur heeft). Daar zit echt wel kleurstof in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb anders laatst zelfgemaakte gehad, was erg geel.
Gedistilleerde alcohol is van nature kleurloos, dus wodka, jenever en zelfs whisky en cognac. Waar de laatste drie bruin kleuren gebeurt dit door het contact met het eikenhouten vat waarop het gelagerd wordt.
Aan vieux (ook cognac genoemd) wordt een kleurstof toegevoegd.
Aan wijn en bier zullen normaal gesproken geen kleurstoffen worden toegevoegd, maar helaas geldt niet overal een Reinheitsgebot zoals in Duitsland.
Likeuren worden vaak van een kleurstof voorzien; ik zou alleen de heldere zoals Cointreau vertrouwen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik ben nog een groep vergeten en dat is gedistilleerd zoals citroen- of bessenjenever met een kleur die duidelijk na de distillatie is toegevoegd; ik zou deze dranken niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop je drinken voortaan bij de biologische winkel....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aquavit en grappa

Toegevoegd na 1 minuut:
Aquavit is op basis van karwijzaad, dus natuurproduct.