Hoe maak ik een hervulbaar plastic flesje schoon?

Ik heb op school een hervulbaar flesje gekregen, hierop staat aangegeven dat ie geschikt is voor hergebruik, maar wel regelmatig schoongemaakt moet worden.
Hoe dan?

Toegevoegd na 2 dagen:
Ook heb ik gemerkt dat het muf gaat ruiken wanneer het flesje langer in gebruik is..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4.9K

Antwoorden (6)

Doe er een drupje afwasmiddel in en giet er heet water bij.

Paar keer goed schudden en dan afspoelen tot al het sop weg is. Daarna op de kop te drogen zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de kwaliteit het toelaat zou ik het flesje in de afwasmachine zetten. Makkelijk en effectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk smelt het flesje als je er heet water in doet, (dat gebeurde met het drinkflesje voor m'n cavia in ieder geval), dus wil je het echt goed schoonmaken inderdaad drupje afwasmiddel erin en water dat wel gekookt maar niet meer heel heet is erin doen en schudden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed omspoelen en in de vriezer stoppen!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schoongemaakt flesje niet met dop er vast opgedraaid opbergen zodat er lucht bij kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet er een handje vol ongekookte rijstkorrels in doen en wat water daarna flink schudden en je flesje is schoon!