Mag je nog rijden met de wagen na het drinken van 2 Bush biertjes (elk 12%) + 1 mixed drankje (7%). Hoelang wachten totdat je terug mag rijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
3.9K

Het beste antwoord

Dat is per persoon verschillend. Beginnende bestuurder mogen de eerste 5 jaar dat ze in het bezit een rijbewijs maar 0.2 promille alcohol in het bloed.
Voor de gevorderde bestuurders ligt de limiet op 0.5 promille.
De grens van 0.5 promille word bij de meeste mensen al bereikt als ze 2 biertjes of 2 wijntjes ophebben.
Ik zeg expres de meeste mensen omdat het per persoon verschild hoe snel ze de alcohol opnemen. En weer verwerken.
Lees ook het eens het artikel van de bron hieronder.

Toegevoegd na 24 minuten:
O ja, nog even een toevoeging.
Je moet gewoon nooit rijden met alcohol op!!
Ik zie elke dag de verkeerslachtoffers op de SEH verschijnen. Onschuldige mensen die overhoop zijn gereden door mensen die denken dat ze nog wel kunnen rijden terwijl ze gedronken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat zou ik niet zo snel beweren als ik jou was. Ik ken genoeg mensen die na 1 glas wijn al zo aanschoten zijn dat ze echt niet meer kunnen rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lampje
Dat is nu precies waarom er zoveel mensen rondrijden met teveel alcohol op. Ze denken allemaal dat het wel meevalt en dan gebeuren de ongelukken. Als zo'n iemand zich te pletter rijdt, heb ik totaal geen medelijden, maar ze betrekken er altijd onschuldige mensen bij.

Andere antwoorden (5)

Nee, dat mag niet, want dan zit je 100% zeker over de 0,5 promille (0,2 als je je rijbewijs minder dan 5 jaar heb). Gewoon niet doen. Het duurt ca. 5 uur voordat de alcohol uit je lichaam is of voldoende afgebroken is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het duurt anderhalf uur voordat een normaal biertje wordt afgebroken door je lichaam.
Jij drinkt er twee, die ook nog meer dan twee keer zoveel alcohol bevatten.
Zonder het mixed drankje erbij op te tellen, kom ik al op 7 uren, voordat de alcohol uit je bloed is.

En drink gewoon helemaal niet als je gaat rijden.. dan hoef je ook niet te gaan rekenen. En gaat mij om de veiligheid en niet om wat wettelijk is toegestaan.

En ach... het is een warme dag, dus joh, waarschijnlijk heb je de alcohol allang uitgezweet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het heeft ook veel met je gestel te maken als je groot bent en zwaar kun je meer drinken als dat je klein en dun bent om bij een blaastest door te mogen rijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe snel de alcohol is afgebroken hangt sterk af van de persoon, daar kun je geen wiskunde op loslaten. Ik ben eens met een vriend gaan stappen en hebben beiden op een alcoholtester geblazen (vroeger hingen ze wel eens in de kroeg, waar zijn die dingen?).

Beiden hadden we exact evenveel op, maar ik blies 2,5 promille en m'n maatje 1,3.

En ja hoor, we namen de taxi terug.
14 jaar geleden
Op deze website kun je uitrekenen na hoeveel tijd je weet mag rijden. https://kaniknogrijden.nl/