Geeft 1fles wijn met 8% alcohol + 1 fles met 12% alcohol 2 flessen met 10%?

6 maanden geleden
in: Dranken
4.6K
TurfGraver
6 maanden geleden
Als inhoud van flessen zelfde is en je gooit ze bij elkaar in, ja.
tinus1969
6 maanden geleden
Als die flessen even groot zijn; bij benadering wel.
crispy
6 maanden geleden
Als het alleen om alcoholpercentage gaat kan je ze inderdaad mixen en krijg je 2 flessen met 10 procent alcohol.
Maar het zal er niet lekkerder op worden.

Antwoorden (1)

Ongeveer wel, als de flessen dezelfde inhoud hebben.
In de EU is voor de meeste wijnen een ‘tolerantie’ of speelruimte van 0,5% alcohol toegestaan ​​(0,8% voor mousserende wijnen en wijnen die minstens drie jaar op fles zijn geweest). En in de EU moet het alcoholgehalte in veelvouden van 0,5% worden vermeld.
SimonV
6 maanden geleden