Wat is een goede melk vervanger?

Ik lust geen melk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 er zijn veel mensen , zonder dat ze het weten , een beetje allergisch voor melk. Dat uit zich in misselijkheid etc.

Het beste antwoord

Klinkt misschien voor de hand liggend, maar geen melk drinken. Het is zeker niet ongezond om geen melk te drinken. Bijna alle zoogdieren inclusief 90% van de mensheid drinkt geen melk als ze volwassen zijn. Melk is bedoeld om jonge zoogdieren te voeden.

Klinkt alsof ik tegen melk ben, wat niet zo is. Ik vind melk best lekker. Maar het is ovetrokken om in deze tijd nog te beweren dat melk gezond is. Dat was enkele decennia geleden anders met joris driepinter.

Om aan nuttige eiwitten te komen kan je natuurlijk welk melkproducten drinken of eten zoals yoghurt, kwark, karnemelk, kaas, sojamelk, eieren. Om voldoende vocht binnen te krijgen is thee of gewoon water ook uitstekend.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedenk me net dat als je vleeseter bent, je in principe ook de meest nodige eiwitten binnen krijgt. Vegetariërs moeten wél opletten voldoende eiwitten binnen te krijgen, maar dat hoeft niet persé van melk (dierlijk) te zijn. Plantaardig kan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kijk deze links eens..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaas is een uitstekende melk vervanger.

Toegevoegd na 2 minuten:
Daarnaast geeft good old wikipedia ook nog een aantal melkvervangers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karnemelk. Is nog gezonder en magerder ook. Het is ook lekker op je boterham eerst kwark te smeren en daarover jam. Een vla flip als toetje enz.Er zijn genoeg manieren om zuivel binnen te krijgen als je dat zou willen.
amc
14 jaar geleden
Soja is een goede melkvervanger,je hebt naturel,chocolademelk,bosbessensmaak en aardbeiensmaak.
Om voldoende calcium binnen te krijgen zijn groene groenten en dan vooral broccoli goed.Het lichaam neemt deze calcium ook beter op den de calcium uit koemelk.
Bovendien zijn er veel met calciumverrijkte producten te koop in de supermarkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel natuurlijk sojadrank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik drink ipv melk, sojamelk.
Niet die houdbare sojamelk, die vind ik ook niet lekker, maar de 'verse' , die staat in het koelvak.
Ik maak er elke ochtend mijn papje mee, hij smaakt ook wat zoeter als melk.
Als vervanger, als je geen gewone melk mag, is dit een prima alternatief.
Er is ook rijstemelk, hier heb ik alleen de chocoladesmaak van gedronken, erg lekker moet ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees blij dat je geen melk lust want melk is ongezond.
Steeds meer berichten spreken van , geen melk meer drinken!!
Het zou volgens een voorlopig Amerikaans raport zelfs een van de oorzaken kunnen zijn van darmkanker!
Melk gaat in onze darmen gisten en vormt een plakkerig laagje op de binnenkant van onze darmen.
Van de broodnodige kalk die wij zo hard nodig hebben zouden we na het melk drinken bijna alles weer uitplassen.
Sommige gaan nu zelfs zo ver die beweren dat melk zelfs botontkalking bevordert!
Er komen steeds meer voor en tegenstanders van het drinken van melk.
Zure melk( karne melk) is wel gezond.
En natuurlijk gewoon water, dat veel te weinig gedronken wordt, en ja , daar zit geen smaak aan, maar is wel gezond.

Toegevoegd na 12 minuten:
Binnen kort start de overheid met een nieuwe campagne om meer melk te gaan drinken, daar worden millioenen ingepompt!
Want wat we over hebben na het maken van boter, kaas en slagroom dat is eigenlijk onze melk en daar moeten ze vanaf!
De consumptie van melkdrinken gaat alsmaar achteruit, omdat steeds meer mensen zich bewust worden dat melk drinken slecht voor ons is!
Daar kan onze overheid niet tegen en komen daarom met deze campagne, maar dat zal niet meer helpen.
Het zal alsmaar verder terug lopen, misschien moeten ze het maar weer aan de kalveren geven waar het ook voor bedoelt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt Ed, maar volgens mij hebben we allebei deze vraag al eens eerder beantwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Loes het is de derde of vierde keer, alleen de reactie's worden minder heftig of ze moeten nog komen, het is al laat. groetjes Ed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dietiste raadde mij eens aan om meer melk te gaan drinken,ik voerde een paar van de argumenten aan die jij hier aanvoert.Ze kreeg bijna een rolberoerte omdat ik zei dat melk helemaal niet zo gezond is en dat je het voor de calcium niet hoeft te doen.Ze haalde de schijf van 5 erbij en vond mij maar eigenwijs.
Zolang het voedingscentrum blijft beweren dat melk gezond is,zolang blijven mensen dat geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik drink zelf ( het liefst) sojamelk, maar ook wel karnemelk.
Vaak denk ik, als ik weer kalfjes zie lopen, die trouwens apart zie staan!, dat de koe het kalf alleen maar heeft gekregen (èn weer moet afstaan), omdat wij melk willen drinken.
Waarom kan het kalf dan wel zonder de melk van zijn moeder, en wij mensen niet ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kalf krijgt wel de melk van zijn moeder hoor,alleen niet rechtstreeks uit de uier,de koe word gemolken en het kalfje krijgt de melk uit een emmer.
De eerste weken na de geboorte is de melk die de koe geeft niet geschikt voor ons.
Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben maar zo gaat het bij de meeste boeren.
alle zuivelproducten kunnen dat zijn,of bekijk de voedingschijf eens :en daar kun je uit kiezen