Kan je ook met je pinpas reizen met de bus als er € 0,00 op je rekening staat?
Is dat waar want er zit een dag vertraging op of zie ik dat verkeerd.
Was ook mijn eerste gedachte. Ik heb het nooit geprobeerd, maar kan me niet voorstellen dat het zou lukken. Anders werd dit al op grote schaal uitgebuit.
Als je incheckt met je betaalpas, wordt het geld pas na 1 dag gebundeld van je rekening afgeschreven.
https://www.ns.nl/service-en-contact/je-pas/veelgestelde-vragen-over-reizen-met-betaalpas
Hou je pas voor een paaltje. Het geld dat je nog moet betalen, wordt dan van je rekening geschreven.
Als de betaling gelukt is, kan je na (maximaal) 15 minuten weer verder reizen met je betaalpas. Je kan het het geld dat je nog moet betalen ook direct zelf via de OVpay-app betalen. @TrufGraver
Er zijn wel degelijk manieren om met een credit- of debitkaart gratis met het OV te reizen. Juist doordat de afschrijving pas de volgende dag plaatsvindt, en er tot die tijd geen reservering wordt gedaan. Ik zal die manieren hier niet noemen, om misbruik tegen te gaan. Als ik met mijn debitkaart reis, staat er na het inchecken op mijn transactieoverzicht "Translink heeft geverifieerd dat uw pas bestaat" (of iets in die trant). Pas de volgende dag verschijnt de afschrijving.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.