Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de defecte knop van mijn Fiesta kofferdeksel repareren?

dit is de auto waarmee ik rijd Ford Fiesta 2007 benzine 1,4l
Model 5BDBKA van 21/05/2007
de knop staat op het dashboard links van het stuur en als ik erop druk dan hoor ik wel een geluid maar moet dan toch de koffer ontsluiten met mijn autosleutel waardoor ik telkens de motor moet uitzetten; heel vervelend. is er misschien een zekering stuk?

2 maanden geleden
in: Auto's
TurfGraver
2 maanden geleden
Of actuator solenoid stuk.
tinus1969
2 maanden geleden
Waarom vind je het een probleem om de motor uit te zetten? De motor laten draaien terwijl je niet rijdt kost immers dure benzine.
samaiphon
2 maanden geleden
Tinus omdat ik anders mijn koffer niet kan openen; ik heb daar mijn sleutel voor nodig en heb er maar één
TurfGraver
2 maanden geleden
Tinus bedoeld dat je de kofferbak toch niet opent als je rijdt.
En als je stilstaat hoef de motor niet te laten draaien.
Maar de oorzaak waarom knop niet werkt kan dus aan van alles liggen en is online niet te zeggen.
samaiphon
2 maanden geleden
wel als ik thuiskom van het winkelen natuurlijk
samaiphon
2 maanden geleden
omdat ik toch een geluid hoor als ik op de knop druk denk ik dat de zekering niet stuk is maar dat het probleem in het slot zelf zit; misschien moet ik het eens goed smeren
tinus1969
2 maanden geleden
@samaiphon, waarom kun of wil je de motor niet uitzetten als je stilstaat en gast uitladen? Ja, ik geef toe dat niet niet de vraag is, maar ik ben oprecht benieuwd.
tinus1969
2 maanden geleden
Weet je Samaiphon, je hoeft niet te antwoorden. Maar het heeft iets beleefds om dat wel te doen. Ook omdat dat soms leidt to andere nuttige suggesties, is mijn ervaring.
Abcde
2 maanden geleden
samaiphon, je bent, als ik het goed heb, een eind in de 70. Wind je niet zo op, dat is zonde van je tijd en energie. Als je respectloos met de reageerders omgaat, is er weinig kans, dat er nog iemand tijd en energie in een antwoord waar je iets aan hebt, wil steken. Juist via vreemde omwegen en van personen waar je het niet van verwacht, komen soms verbazend goede antwoorden.
tinus1969
2 maanden geleden
@Samaiphon, ik ben oprecht geïnteresseerd - ik zit hier niet alleen om vragen te beantwoorden maar vooral om iets te leren. Blijkbaar heb jij een goede reden om de motor van je auto te laten draaien bij het in/uitladen, en ik heb gene idee wat die reden kan zijn. Ik kan alleen maar nadelen verzinnen van de motor laten draaien (benzineverbruik bv).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De defecte knop van je Ford Fiesta kan verschillende oorzaken hebben. Het geluid dat je hoort, betekent meestal dat de knop wel werkt, maar dat er misschien een probleem is met het mechanisme van de kofferdeksel zelf.

Begin met het controleren van de zekering. Kijk in het instructieboekje van je auto waar de zekering voor de kofferdeksel zit en controleer of deze heel is. Vaak zijn er ook tips online beschikbaar over de juiste zekering en hoe je deze kunt vinden.

Als de zekering goed is, kan het probleem bij het sluitmechanisme zitten. Misschien zit er vuil of roest in dat mechanisme, of is er een kabeltje losgekomen. Probeer voorzichtig de toegang tot het mechanisme te krijgen en kijk of je iets kunt ontdekken.

Als je er niet uitkomt, kan het slim zijn om het naar een garage te brengen waar ze het probleem voor je kunnen oplossen.

Wie heeft soortgelijke problemen gehad met een Ford Fiesta? Welke oplossingen hebben jullie gevonden?
(Lees meer...)
2 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing