Welke rijscholen hebben aangepaste auto's voor kortere mensen?

Als die er uberhaupt zijn. Ik ging vandaag even in de auto van een vriend zitten, en ik kan gewoon niet comfortabel bij het stuur. Ook zit ik vrij laag en heb ik dus geen goed overzicht op wat er vlak voor m'n auto gebeurt.

Zijn er rijscholen die hier aangepaste auto's voor hebben?

Toegevoegd na 38 seconden:
Bij de pedalen* Bij het stuur wel natuurlijk

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij elke les auto kan de stoel omhoog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar dan zit ik dus nog verder van de pedalen vandaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zet je de stoel naar voren
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kunt de stoel toch verstellen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh ok dan. Nooit geweten dat dat bij bijna elke auto gewoon kan. Ik dacht dat daar speciale auto's voor waren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij rijscholen is dit wel zo. Met een eigen auto kopen zul je daar goed naar moeten kijken (daarbij kan het niet altijd). Mag ik vragen wat je lengte is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is je lengte dan want als je toch minstens 1,50 bent zou je in de meeste auto's wel kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben 1.59. Misschien was de auto gewoon groot, maar ik zou er niet mee op de weg durven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de stoel toen niet versteld hebt kun je dat niet weten. Bel je beoogde rijschool op en vraag of ze ervaring hebben met mensen van jouw lengte maar echt jij zou in elke auto moeten kunnen rijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, Eloines, dan ben je nog 4 cm. groter dan ik....... Je hebt gelijk: comfortabel is het niet erg,
maar ik heb een schapenvacht op de stoel en
er zijn ook speciale kussentjes voor autostoelen.
En verder is het rommelen met de stoel tot het lekker voelt.
Er zijn ook auto's waarvan je het stuur kan verstellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt momo! Ik zal kijken of ik zo'n kussentje kan vinden. Dat mag ik vast wel meebrengen als ik lessen ga volgen.

Het beste antwoord

Zolang je geen lilliputter bent, zul je gewoon bij elke rijschool terecht kunnen. De stoel kan immers versteld worden. Als je erg twijfelt, is het misschien handig eerst eens een proefles te nemen bij een toekomstige rijschool, of eerst te vragen of jouw lengte geschikt is voor de lesauto's van een bepaalde rijschool. Alvast veel succes ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Ik lees daar eigenlijk nooit wat over dus ik twijfelde. Ik ga volgende week even kijken voor een proefles dan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn ook speciale zitjes die je op de stoel kan plaatsen. Dan zit je al hoger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar vrouwe 70,
dan kan je niet meer bij de pedalen
(ervaring: 1,55 lang)