kan je een ijsklontje in een thermoskan stoppen, zonder dat de thermoskan kapot gaat?

ik wilde vanochtend koud water in de kan doen, omdat de flesjes op waren, maar ik had zin in koud water ik heb voor de zekerheid maar géén ijsklontje in de kan gedaan, misschien is dat niet goed voor dat ding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
5.3K

Het beste antwoord

Dat kan prima. Een thermoskan kan de temperatuur zowel warm als koud lang in stand houden, en hij kan tegen kou. Maar het is dan wel verstandig om eerst water in de kan te doen en dan pas het ijsblokje/de ijsblokjes. Als je de ijsblokje er zo van bovenaf in laat vallen, is er een kans dat het glas binnenin de kan kapot gaat. Je schrikt je dan wezenloos, want hij implodeert dan met een enorme knal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De thermoscan kan wel tegen een ijsklontje. De meeste bestaan welliswaar een dun laagje glas met folie en breekbaar als je de kan hard op de grond laat vallen, maar van een ijsblokje gaat het niet kapot. Daarnaast heb je trouwens ook thermosflessen die geen glas bevatten, maar van metaal zijn.

Laat de ijsblokjes anders in het water vallen, dus doe eerst het water erin als je het heel voorzichtig wilt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een thermoskan kan zowel voor het warm houden van vloeistoffen gebruikt worden als voor het koud houden van vloeistoffen.
Als je het klontje niet van grote hoogte in een nog lege kan gooit zal het glas er prima tegen kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan gewoon
voor science op school moesten we een proefje doen met een thermoskan en ijsblokje
we moesten zelf een thermoskan maken en zorgen dat het ijsblokje zo lang mogelijk intact bleef :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er zelfs wel vloeibare stikstof in bewaren, dat is nog wel iets kouder dan een ijsblokje.