Welke hete drank kan ik drinken behalve koffie, thee en chocolademelk?

Ik drink veel thee en lust geen koffie en choco, maar wil eens een keer iets anders drinken. Omdat ik een koukleum ben, wil ik wel graag hete drank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3.9K

Het beste antwoord

Kwast. Is heet water met citroensap en suiker. Heerlijk!
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Melk met anijsblokjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Precies! Wel uit grootmoederstijd, misschien lastig om aan te komen. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
C1000 bij de Koffie/Thee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is te koop in de meeste supermarkten.
Gluhwein :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warm tomatensap, eventueel met een vleugje sambal. Heerlijk! Net soep eigenlijk..
Ook lekker met wat verse kruiden, als basilicum of bieslook, koriander of lavas (maggikruid).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
warme melk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
melk met klein beetje kaneel dit werkt ook verzachtend bij buikkrampen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soep.
Rooibosdrank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een eigen tuin hebt, of een balkon, kan je pepermunt gaan kweken, enkele takjes pepermunt in een mok heet water geeft een heerlijke verkwikkende thee.
Je gaat er goed van slapen, is uitstekend voor je maag en je krijgt het er lekker warm van.
Zo heet mogelijk drinken in kleine slokjes.
Je kunt het e.v.t. ook gedroogd kopen in een reformwinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bouillon(soep).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cup a soup
of makkelijker: Pak een bouillonblokje en gooi dat in heet water. Lekker bouillonnetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
chai,
is wel thee maar als je het zelf maakt is het veel lekkerder dan uit een zakje en je wordt er lekker warm van.
benodigdheden
13 groene kardemomzaden
13 kruidnagels
1 steranijs
5 zwarte peperkorrels
stukje gemberwortel van 1cm
halve liter melk
halve liter water
honing naar smaak
1 el zwarte thee

Doe in een hoge pan een beetje olie en voeg alle kruiden toe. roeren totdat de kardemomzaden verkleuren.
voeg dan de halve lieter water toe en de thee laat alles ongeveer 5 minuten koken. Voeg dan de de halve liter melk toe en laat het ongeveer 5 trekken (niet koken). voeg dan de honing toe, je kan het zo zoet maken als je wilt. Zet een zeef op je theepot en schenk de thee erin zodat alle kruiden achetblijven in de zeef.

het smaakt echt verrukkelijk ik heb het leren maken door een indiase dame het verwarmt je hle lijf.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chai
Bambu
Caro
Limonade-siroop met warm water
Citroen- of sinaasappelsap met warm water
Warme appelsap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ovomaltine. Ik heb het zelf eenmaal gedronken. Het had de roep gezond te zijn, en het is een soort oploskoffie, maar dan anders.