Koffie en de gevolgen voor mijn maag.

Nog niet zo heel lang,valt het mij op,dat als ik "gewone" koffie heb genuttigd,mijn maag dan-vaak al vrij snel- een soort opgeblazen gevoel geeft.Het is nog nét geen brandend maagzuur. Nu overweeg ik,om cafeïnevrije koffie te proberen en het liefste senseo-pads. Zo kan ik dan tóch koffie (blijven) drinken terwijl de rest van de familie een volle pot kan maken. Welk merk caffeinevrije koffie is lekker,zodat als je het drinkt,je dan geen slap aftreksel proeft ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
7.5K

Het beste antwoord

Dit klinkt erg bekend. Ik werd zelf altijd echt ziek na het drinken van koffie, totdat ik eko-koffie ging drinken omdat mijn vriend dat dronk. Sindsdien nergens meer last van.
Bij de AH hebben ze 'Intencion', gemalen en bonen, die is behoorlijk zacht voor je spijsvertering.

n.b. De meeste 'gewone' koffie is robuust, dit gewas wordt erop gekweekt dat het cafeïnegehalte hoog wordt in korte tijd. bij beneficio-koffie is dit al een stuk minder. En is ook het heftige effect op je maag veel minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Smaken verschillen, maar ik vind zelf de cafeïnevrije oploskoffie van Nescafe wel lekker vol van smaak.

Drink je koffie met melk en suiker?
Probeer eens zwart zonder suiker, dat kan ook schelen qua gevoel in je maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je melk in je koffie doet is het verstandig om geen poedermelk te gebruiken, dat is echt troep.
Zal een hoop maagklachten schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat kwakzalverij of is dat echt zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/results?search_query=melkpoeder&aq=f Kijk maar, en heb er ergens eens iets anders (wetenschappelijk onderzoek) over gezien,maar kan dat zo snel ff niet vinden.
Echt waar dus.
Ik had dat ook altijd.. en ik heb geen problemen met de mild-cafe, die is erg lekker, maar misschien heb jij dan nog wel last van je maag.
Als ik gewone koffie bij iemand anders drink dan doe ik er een klein drupje koffiemelk bij, en dat scheelt ook enorm bij mij. Maar de echte koffiesmaak verandert wel door het beetje melk.