Stel je weegt 90 kilo, hoeveel liter water moet je dan drinken om 100 kilo te wegen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
3.6K

Het beste antwoord

Oorspronkelijk was dat ook zo. De kilogram was gedefiniëerd als het gewicht van 1 liter water. Maar intussen zijn alle eenheden opnieuw gedefiniëerd, waardoor dat niet meer helemaal klopt. Maar voor praktisch gebruik is het verschil verwaarloosbaar. Dus 1 kg water is 1 liter. Eigenlijk is het 0,998kg is 1 liter bij 20graden Celsius) Dus theoretisch zou je zeggen 10 kilogram delen door 0,998 = het aantal liters.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Water heeft zijn gootste dichtheid bij 4 graden en ik denk niet dat hij water van 20 graden gaat drinken haha
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kamertemperatuur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En je moet eigenlijk nog meer drinken: het water warmt op in je lichaam.

Andere antwoorden (14)

10 maar dat is maar tijdelijk en je mag niet gaan plassen voor je die 10 liter op hebt.
Succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1 liter water weegt 1 kilo, dus als je 10 kilo zwaarder wilt wegen moet je 10 liter water drinken.
Succes ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je 10 liter water drinkt overleef je dat waarschijnlijk niet. Dan krijg je een watervergiftiging.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoveel water drinken is slecht voor je. Weet je dat je daar dan dood aan kan gaan? Je kunt al sterven aan een watervergiftiging bij vier liter water per dag.
Dus hopelijk is het een hypothetische vraag en ben je het niet daadwerkelijk van plan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
10 liter water, en nog een beetje extra. Als je moet plassen dan moet je nog een beetje meer drinken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In aanvulling op bovenstaande antwoorden wil ik je nog even waarschuwen voor een watervergifiging (ja, het bestaat). Dit kan al bij 3 liter per uur optreden en kan de dood tot gevolg hebben. Geen goed idee dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als theoretische vraag is dit prima, maar in de praktijk is dit onmogelijk. Je kunt niet zoveel water drinken dat je 10 kilo aankomt. Je lichaam geeft voor het bereikte doel aan aan dat dit niet kan. Als je niet naar de signalen luistert, kom je in het ziekenhuis terecht.
Het antwoord op deze vraag is dus: Dit is niet mogelijk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
drink dus maar 1 liter water en ga samen met een jerrycan gevuld met 9 liter op de weegschaal staan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
OK, nu iedereen 10 L heeft gezegd, kom maar met het antwoord. Want ik neem aan dat het een trick question was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zou niet meer dan 3 liters gaan drinken want dan kom je in de gevaren zone, na (volgensmij) 3-4 liter nemen je cellen in je lichaam zo veel water op dat ze uit elkaar spatten, inwendige bloedingen , dood.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoveel dat je watervergiftiging kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
simpel!
10 liter water!

maar ik denk niet dat je dat opkunt en het is ook maar tijdelijk als je het wel zou lukken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is wat men noemt een redenering ex absurdo. het is gewoon niet mogelijk omdat een mens geen 10 liter kan drinken. Wat bewezen moest worden .Quod erat demonstrandum