Wat te doen bij een duizellig en misselijk gevoel.

Ik heb gister een feest gehad waar ik wat heb gedronken. Toen ik thuis was moest ik overgeve en was ziek maar, nu ben ik eendag verder en voel ik ne misselijk en duizellig. Me vader raad me aan geen asperietje te nemen omdat dat volgens hem niet helpt maar hebben jullie tips om hier van af te komen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.3K

Het beste antwoord

hahaha; eerste kater?

Bij mij werkt het altijd goed als ik iets zouts eet, wat de maag tot rust kan brengen (Persoonsafhankelijk) en een kop koffie neem. Maar het belangrijkste is: Water drinken. Ook kan je besluiten de hardloopschoenen aan te doen: Druk een glas water, en ga 10 minuten joggen. De frisse wind & verhoging van de bloedsdoorloop helpen je systeem te reinigen (Maar de eerste 5 minuten hardlopen zijn wel een crime!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waar je nu last van hebt is een kater.
Rustig aan doen, veel water drinken, en de volgende keer op het feestje rustiger aandoen en minder alcohol drinken.

Toegevoegd na 49 seconden:
Is niet echt iets aan te doen om er snel van af te komen, je lever moet alles verwerken.
Vocht binnenkrijgen is het enige dat een beetje helpt, omdat alcohol een vochtafdrijvende werking heeft.
12 jaar geleden
Veel water en/of of sapjes drinken, alcohol droogt uit.
En vooral ook eten dan voel je, je wellicht minder slapjes.
Een paracetamol zou kunen wel kunnen helpen bij hoofdpijn.
En probeer een wandelingetje in de frisse lucht te maken, daar knap je ook van op.
Een lekkere douche erbij nemen en dan bv wat tijgerbalsem of iets in die richting op je slapen smeren kan helpen tegen de duizeligheid, althans bij mij soms wel na een drankje teveel.
Neem wat vitamine een fruithapje en anders een multivitamine tablet als je die hebt na het eten.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cola drinken heeft een chemische werking op je darmen en koolzuurgas haalt alle vals lucht eruit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort maar krachtig: lekker in bed blijven liggen, paracetamolletje (ook al wordt dat afgeraden) maar ... (hoe oud ben jij?) er geen gewoonte van maken.

Vooral GEEN valium slikken. Dat helpt wel (want dan val je in slaap en merk je er niets meer van) en dat doe ik ook (HEEL ZELDEN), maar dat is niet gezond.

Toegevoegd na 3 minuten:
overigens is dit antwoord van mij een duim-omlaag antwoord, want valium is natuurlijk alleen op recept te krijgen of via de niet zo nette manier. Mijn humeur is tot ver beneden het vriespunt gedaald dus vandaar het slechte advies hihi.

Bij mij helpt eigenlijk vrij weinig aan een kater (die ik zelden heb). Paracetamol doet mij wel degelijk goed en voor de rest helpt bij mij niet zoveel en doe ik het die dag wat rustig aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt jezelf vergiftigd!
Want dat is toch wat te veel alcohol doet.

Het afbraakproces van alcohol kan niet versneld of vertraagd worden. Het is echter wel mogelijk om symptomen van een kater te verminderen door het door uitdroging ontstane vochtgebrek aan te vullen.

Geen koffie, want dat heeft ook een uitdrogende werking.

Je vader heeft wat dit betreft gelijk:
Het gebruik van pijnstillers als paracetamol is niet altijd aan te raden aangezien deze ongewenste interacties aan kunnen gaan met alcohol die nog in het lichaam aanwezig is. Wel is het zo dat de pijnstillers meestal een positief effect zullen hebben op symptomen als hoofdpijn.

Wel: veel vocht en eventueel iets zouts en nog meer vocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geloof me, een asprientje helpt zeker wel ! pak er 2 en drink veel water vandaag, dan komt het wel goed :)