wat is witbier eigenlijk?

vroeger hoorde je dat het weitzenbier zou zijn, tarwebier (Duitsland), maar nu hoorde ik dat het ongefilterd bier is. Wat klopt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Het klopt allebei. Belangrijkste kenmerk van witbier is dat er tarwemout voor wordt gebruikt naast het gebruikelijke gerstemout: vandaar de naam tarwebier. Daarnaast is het gebruikelijk het bier ongefilterd te bottelen, wat de troebelheid verklaart.