Wat is het smaakverschil tussen verschillende koffiezet-methoden zoals instantkoffie, filterkoffie, senseo, koffiecups, enz?

Dit zal vast wel ergens onderzocht zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Groot! Ik zou zeggen, proef zelf, want over smaak valt niet te twisten. De een zweert bij filterkoffie, want dat heeft een specifieke smaak door de melange van doorgaans wat minder goede of oudere bonen. De ander (mijzelf inbegrepen) zweert bij professionele zetmethoden zoals de espresso, gemaakt van versgemalen topkwaliteit bonen.
Filterkoffie heeft iets eigenaardigs. In mijn beleving smaak het bij iedereen altijd anders, niet alleen door de koffiemaalsel, waarvan het merk dat iemand koopt toch meestal hetzelfde is. Maar ook het apparaat, de filterzakjes, de sterkte waarmee het word gezet, de keuze koffiemelk, de smaak en samenstelling van het drinkwater bij diegene... De uiteindelijke smaak "hoort" vaak bij diegene waar je op bezoek bent, en dat vind ik apart.
Tegenwoordig is dat natuurlijk allemaal vervlakt door de Senseo's en Nespresso's die je bij veel mensen ziet.

De koffie is wel "hot" vandaag, meerdere vragen over gezien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, +1. Vooral je toevoeging dat de koffie iemand zijn handtekening is waarbij je op bezoek bent vind ik een hele mooie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met plezier geschreven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overigens heb ik pas gehoord dat het beter is om filterkoffie te drinken omdat er een of ander stofje in de filter achterblijft. Bij senseo is dat ook zo,maar daar vind ik zelf helemaal niets aan qua smaak.