Wat is het smaakverschil tussen verschillende koffiezet-methoden zoals instantkoffie, filterkoffie, senseo, koffiecups, enz?

Dit zal vast wel ergens onderzocht zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Groot! Ik zou zeggen, proef zelf, want over smaak valt niet te twisten. De een zweert bij filterkoffie, want dat heeft een specifieke smaak door de melange van doorgaans wat minder goede of oudere bonen. De ander (mijzelf inbegrepen) zweert bij professionele zetmethoden zoals de espresso, gemaakt van versgemalen topkwaliteit bonen. Filterkoffie heeft iets eigenaardigs. In mijn beleving smaak het bij iedereen altijd anders, niet alleen door de koffiemaalsel, waarvan het merk dat iemand koopt toch meestal hetzelfde is. Maar ook het apparaat, de filterzakjes, de sterkte waarmee het word gezet, de keuze koffiemelk, de smaak en samenstelling van het drinkwater bij diegene... De uiteindelijke smaak "hoort" vaak bij diegene waar je op bezoek bent, en dat vind ik apart. Tegenwoordig is dat natuurlijk allemaal vervlakt door de Senseo's en Nespresso's die je bij veel mensen ziet. De koffie is wel "hot" vandaag, meerdere vragen over gezien!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100