Ik en mijn vrienden worden elke week dronken door lichte alcohol dat zijn ongeveer 5 blikken met bacardi cola , is het slecht voor je ?

het is maar 1 dag per week, en we hebben er altijd lol mee , we zijn gewoon 16 , me vriend zegt het is slecht voor je als je elke week doet, maar ik vindt het gewoon mee valen en dat het heus eenkeer per week kan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is tegenwoordig normaal zeker: IK en mijn vriend IK en mijn zus.. IK en mijn ouders...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal het effect van de alcohol wel zijn. De hersencellen beginnen al af te sterven.

Antwoorden (5)

Meer dan een of twee alcoholische consumpties zijn slecht voor je. Dronken is een staat van 'vergiftiging' en kan zeker tot permanente schade leiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bullshit! Ik zelf ben student ( hoger onderwijs ) en zelf was ik ook zoals u, dus geen echt gevaar tenzij je gevaar zoekt ^^ maw HAVE FUN !!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je merkt het niet direct, maar elke week dronken doet heus al veel hersencellen afsterven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goed dat ik er mee gestopt ben!
Elke dronkenschap van een puber leidt tot beschadiging van hersencellen.

zoals te vinden is in de bron (dat is een te downloaden document):

Het verwoestende effect van alcohol is dat het je brein verandert. Tot na het twintigste levensjaar zijn de hersens in ontwikkeling. Tussen 12 en 18 jaar komt met name het voorste gedeelte van het brein, de prefrontale cortex, tot rijping. Dit deel is verantwoordelijk voor het karakter en de persoonlijkheid, voor zelfcontrole, organiseren, plannen van gedrag en rekening houden met anderen.
Tijdens het rijpingsproces worden hersencellen die niet meer nodig zijn, opgeruimd. Dat opruimproces wordt door drank versterkt. Als je alcohol drinkt terwijl de hersencellen nog uitrijpen, zullen er mogelijk te veel hersencellen worden afgebroken. Met als gevolg dat de prefrontale cortex zich niet normaal kan ontwikkelen. Daardoor kunnen veranderingen in iemands persoonlijkheid optreden

Is hersenschade, opgelopen door alcohol, onomkeerbaar? Voor een deel wel. Hersencellen die kapot zijn, komen nooit meer terug. Maar de schade aan hersenvezels herstelt heel aardig, en dat kan veel verbetering geven als er langere tijd - meer dan enkele maanden - niet gedronken wordt. Dat is echter vaak nou net het probleem. Precies dat deel in de prefrontale cortex dat verantwoordelijk is voor zelfcontrole, kan beschadigd raken als jongeren te vroeg beginnen
met alcohol en te veel drinken.
12 jaar geleden
Je vriend heeft gelijk!
Je hersenen groeien nog even door. En met die hersenen moet je het wel je hele leven doen...

Eén dag per week uit je dak gaan en reuze lol hebben met alcohol. En de ander dagen? Geen lol?

Koppel lol en veel drinken los van elkaar. Ga eens naar die avond en drink frisdrank. Heb je dan nog lol? Zo ja, dan kun je zonder die bacardi's. Zo nee, dan hoef je er helemaal niet meer heen te gaan. Want dan is het niet de avond die lollig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of drink een keer wat minder om mee te beginnen.
Alcohol is net zo slecht als cocaïne alleen veel minder verslavend en door de maatschappij geaccepteerd. Geloof me maar dat als je elke week alcohol drinkt (en zeker op die leeftijd) dat dat echt niet goed voor je is en een paar jaar van je leven kan kosten. Alleen hebben mensen dat niet door, ik ken een opa die elke avond 5 bierglazen leeg dronk en 85 werd. Die mensen zijn er ook!