Wat is het recept voor Indiase thee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze http://www.indiaweb.nl/indiase-keuken/recept-chai
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet het antwoord dus zelf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je gewoon kopen bij de ah, en dan even op de verpakking kijken 

Het beste antwoord

Thee uit India!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bedoel je Thai? Koop de kruiden in de winkel (natuurvoedingswinkel) vul een thee-ei met de kruiden, kook dit met ongeveer een halve liter water 20 minuten in. Voeg vervolgens een halve liter melk toe en laat het net niet koken. Schepje honing in een mok en schenk je heerlijke thee maar in! Je kan natuurlijk ook minder maken gebruik dan minder kruiden. Voor boven beschreven recept vul ik de helft van het thee-ei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 l. water
2 el. theeblaadjes
450 ml. magere melk
1 kaneelstokje
4 kruidnagels
Kardemomzaad, gemalen

Breng water, melk, kaneel, kruidnagel en kardemom aan de kook. Voeg de thee toe en laat alles 2 minuten trekken. Zeef de thee en serveer hem heet . Eventueel wat zoetstof toevoegen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo maakt mijn Indiase buurvrouw thee:

Voor ongeveer 600 ml
400 ml water
400 ml melk
1 el darjeeling thee (of andere indiase zwarte thee... de beste is te koop onder de noemer chai in Indiase tokos)
2 tl venkelzaad
2 cm gember - fijngesneden
1 tl zwarte peperbolletjes
8 cardamom peulen
8 kruidnagelen
1 stukje kaneel van ong 4 cm
1 groot laurierblad
1 stukje steranijs (eventueel)
1 heel klein gedroogd rood pepertje (eventueel, als je van spicy houdt)

2 eetlepels bruine suiker, of rietsuiker, of gewone suiker

Voorbereiding
Breng het water aan de kook en voeg alle specerijen toe. Hou een beetje fijngesneden gember achter. Laat het water samen met de specerijen tot de helft inkoken. Draai het vuur laag en laat het kruidenwater nog een tijdje staan (15 min tot een uurtje).

Bereidingswijze
Voeg de melk toe en breng weer aan de kook. Van het vuur af thee en suiker toevoegen, eventueel meer suiker toevoegen naar smaak. Voeg ook de achtergehouden fijngesneden gember toe. 5 minuutjes laten trekken en vervolgens zeven en warmhouden.
Bronnen: