mijn zoon was stoelen aan het boenen met cif op onze hardstenen chinese tegels. vervolgens met tuinslang afgespoeld maar de witte waas blijft..Wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Antwoorden (4)

Is kalk. Kun je weghalen met azijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit zomaar azijn op natuursteen doen. Azijn lost idd kalk op, zit dit ook in de stenen van de vloer, lost het daar dus ook op.
Lastig te beoordelen op grond van deze informatie. Maar het zou kalk kunnen zijn dit kun je met een zuur reinigingsmiddel verwijderen (niet te zuur dat tast de stoelen aan). Ook een overvloed aan Cif kan dit veroorzaken in dat geval zijn het nog zeepresten na veelvuldig spoelen en boenen kan dit weg gaan.

Mocht de Cif de stoelen hebben aangetast (blijvend) kun je dit helaas niet claimen op een inboedelverzekering schoonmaakmiddelen zijn namelijk uitgesloten op de dekking (niet in je vraag maar voorkomt een hoop gedoe mocht het zo zijn, dit is wel uitgaande van de meest gangbare polisvoorwaarde)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chinees hardsteen os in tegenstelling tot de naam geheel niet har. Er ontstaan makkelijk krassen. Waarschijnlijk u is de waas het gevolg van beschadiging van het oppervlak door het schuurmiddel ( een soort krijt of puimsteen) dat in cif verwerkt is. Al dit op de grond komt en je loopt daar diverse keren overheen tijdens het werken kan dut het oppervlak aan tasten. Het kan ook zijn dat die schuurmiddel resten zich in de structuur van de tegels is gaan voegen. Dan met een hoge drukspuit tekeer gaan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met een sopje van sunlight zeep opkloppen met garde in emmer (verkrijgbaar bij drogist kruidvat) en heet water .
wel goed naspoelen met heet water.