Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bestrijd ik onkruid op een garagedak?

Kan ik elk verdelgingsmiddel kopen om het onkruid op mijn garage te verwjderen? Daarmee bedoel ik of het mogelijkerwijs slecht zou zijn voor de dakbedekking zelf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een garagedak is mogelijk slecht bestand tegen zouten ( als onkruidverdelger) zuren ( zoals schoonmaakazijn) en chemische middelen.
Dus weet je niets over de gevolgen van deze middelen voor je dak.
Beter is het, je af te vragen waarom en waarin het onkruid kan groeien.
Er moet dus grond, zand, of organisch materiaal op je dak aanwezig zijn voor de onkruidgroei.
En daar moet je dit probleem dan ook aanpakken.
Het grind er allemaal afscheppen en zeven/wassen of nieuw grind gebruiken.
Maar vooral alles, je dak goed schoon vegen en dan pas het schone/ nieuwe grind terug plaatsen.
Is alles weer brandschoon, dan zal je dakbedekking langer mee gaan en kan onkruid voorlopig de komende jaren niet meer groeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Roundup helpt tegen het meeste dat groeit. Daarom is het ook niet het alleraardigste spul.
Wellicht is er ook bij de oorzaak wat te vinden: wat ligt er op je dak? Grind? In dat geval is af en toe doorharken ook wel afdoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roundup is een gevaarlijk goede waar alles mee kapot gaat en niet enkel onkruid maar alles wat erop of ervan leeft.
Een probaat middel is 50 % water op 50 % keukenazijn.
Best smorgens met de gieter besproeien als het een droge dag is en tegen de avond, bay, bay onkruid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding