Wij willen achteraf nog een paar leidingen in de muur verwerken. Is het mogelijk om deze horizontaal in te slijpen voor een gedeelte?

We kunnen een deel verticaal inslijpen, maar het laatste stuk moeten we horizontaal doen of anders moeten we met een kabelgoot werken, wat we niet zo graag willen. Gaat de muur hiervan inzakken als je dit opvult met cement of is dit perfect mogelijk? Bedankt voor info!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Prima te doen.
Wel oppassen met hele dunne muren in combinatie met diepe goten, maar dat spreekt eigenlijk voor zich en is bijna nooit het geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat gaat prima hoor, is het zelfde als verticaal, je hoeft nergens bang voor te zijn. Zo word het altijd gedaan.l
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U mag die zeker horizontaal inslijpen.
Voor de muur is er geen enkel gevaar dat wordt voortdurend gedaan maar wel opletten voor evt andere leidingen die vertikaal lopen.
Kijk eens of er op dit hoerizontaal deel stopkontacten of wateraansluitingen boven of onder die lijn zitten.
Er bestaan toestelletjes die kunnen aangeven of er zich iets in de muur bevind. Toch voorzichtig zijn.