Hoe schuur ik op voor de schuurmachine en handen onbereikbare plekken?

In dit geval gaat het om een schutting waarvan een deel van de planken dieper ligt met zelfs twee gekruiste latten tussen alle planken de twee lagen planken. Uiteraard is het toepasbaar op veel meer dingen. Welk materiaal/welke techniek is hiervoor praktisch?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je het echt goed wilt doen, moet je de planken verwijderen die in de weg zitten, want zoals jij het uitlegt, is het niet alleen lastig te schuren, maar ook lastig te verven.

Een "schuur tacktiek" kan zijn;
-vouw een stuk schuurpapier om bijvoorbeeld een vijl of een "voeg lepel/spatel".
-gebruik een band schuurpapier. Deze zijn stug en kun je dus in de gewenste vorm vouwen of rollen.
-gebruik een voorwerp dat ongeveer net zo krom is als een banaan met een platte onderkant. Voorzie de platte onderkant van schuurpapier en trek hem onder de plank door die in de weg zit, zodat je aan beide kanten van die dwarsbalk een "handvat" hebt.

Succes iig ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is een verf die zich hecht, en een oppervlak geeft alsof het geschuurd is. Flexa bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon met de hand, een stukje schuurpapier en met behulp van een lange tang kun je op vervelende plekken komen.