Waarom krijg ik de AH/Bonus folder zonder XL aanbiedingen in de brievenbus?

Er zijn verschillende AH/Bonus folders.
https://www.startpagina.nl/v/winkelen/vraag/630758/verschillende-ah-bonus-folders-xl

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Winkelen
2.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, de reden weet. Het lijkt mij niet zo slim van een bedrijf om niet alle aanbiedingen bekend te maken, scheelt toch omzet.

Het beste antwoord

De AH Bonusfolder wordt verspreid in postcodegebieden die voldoen aan een aantal criteria. Dat bepaalt AH door het marktaandeel dat ze in een bepaald gebied hebben.
Tweemaal per jaar worden die postcodes opnieuw bekeken en is het mogelijk dat een postcode wordt toegevoegd of uit de lijst van verspreiden wordt gehaald.

Jij woont kennelijk in een wijk die door een kleiner AH-filiaal bediend wordt. Voor de XL moet je vermoedelijk een stuk verder op weg zijn. De XL-folder is omvangrijker en het is dus duurder om die in jouw wijk te bezorgen.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt Amadea Ja, klopt in mijn actieradius zitten 5 kleine winkels en de enkele XL.
Begrijp ik alleen niet hoe je dan kunt berekenen/bepalen of een huishouden daar wel of geen boodschappen doet.
Ik heb een anonieme bonuskaart, is wel belangrijk nu. Of moeten we weer aan Big Brother denken. Hoelang worden de bonuskaarten al gebruikt? zit er een chip in? wel meer dan één vermoedelijk. Een paar jaar geleden kregen we ineens een nieuwe :P
Een bepalende chip die toch informatie doorgeeft, waar deze gebruikt wordt. Nog steeds anoniem dus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze kijken niet per huishouden, maar per wijk. Zie je al voor je dat een folder verspreider met twee krantjes en een lijstje met adressen langs gaat in de straat.
Jodukus>XL
Amadea> gewoon'
Mrtomaat> geen
jc54>XL
Geen doen. Ze zullen met allerlei methodes een grof idee hebben hoeveel procent van de wijk naar de normale AH gaat en hoeveel naar XL. Als dat boven een percentage is zullen ze in die wijk XL krantjes gaan geven.

Andere antwoorden (1)

Winkelbedrijven weten waar hun klanten vandaan komen aan de hand van je postcode. Ze passen hun reclame aan, aan het aantal klanten uit de verschillende postcodegebieden. In het postcodegebied waar ik zelf woon zit geen AH-XL. Wij krijgen wel de "gewone" AH reclame, maar ook niet die van de XL. Mijnheer AH wil best wel reclame maken, maar als hij kunnen bezuinigen op papier (milieu aspect) dan zal hij dat ook doen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt jc54 Mijn postcode is niet bekend, mijn bonuskaart is destijds anoniem aangemaakt. Nog steeds dus.
In mijn actieradius zitten 5 kleinere en de XL winkel.
Kan dus niet, klopt niet.
Amadea
6 jaar geleden
Je krijgt de folder niet bezorgd omdat je een bonuskaart hebt, maar elke brievenbus in jouw wijkdeel die geen Nee-sticker heeft krijgt dezelfde AH-reclame!