er is een manier om al die punten in één klap te tekenen. Hoe doe je dat ?

Stel: Teken een stip en schrijf daar de letter M bij. Teken tien punten die 3 cm van stip M afliggen. Er zijn oneindig veel punten die 3 cm van M afliggen. Het is ondoenlijk om die allemaal een voor een te tekenen. Gelukkig is er een manier om al die punten in één klap te tekenen. Hoe doe je dat ? (Dat staat in mijn wiskundeboek maar ik snap er niks van ?!)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wiskunde
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Umh als ik het goed heb zit jij je huiswerk te maken nu. Het lijkt me better om voortaan better op school op te letten(ik zeg niet dat je niet oplet :D) als de docent hier uitleg over geeft, dat bespaart je ook veel meer tijd om alles hier te vragen. Je kan ook altijd na de les vragen stellen als je iets niet goed heb begrepen tijdens de les.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb opgelet in de les alleen de docent legde het niet uit. Bijna geen enkele klasgenoot snapte het. Maar bedankt !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alle huiswerk kan gemaakt worden met opletten, soms moet je ook na denken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is inderdaad waar. Maar met opletten kom je al heel ver. Zonder eerst op te letten mis je informatie over de opdracht. Als ik het niet zou opzoeken zal ik hiervoor nog een tijdje bezig mee zijn omdat ik niet wist dat je hiervoor een passer moet gebruiken. Tijdens de uitleg kan de docent aangeven dat je bij deze opdracht een passer nodig hebt. En daarna waneer je weet wat de opdracht is en wat je ervoor nodig hebt kan je er over nadenken hoe je het gaat doen.
Reddie
10 jaar geleden
Probeer het te tekenen. Dan wordt het duidelijk. (Vaak bij wiskunde)
Reddie
10 jaar geleden
@MrTomaat, dank voor je didactische opmerking.
Het is hier geen oplossing om de oplossing te geven.

Antwoorden (1)

Volgens mij heb je bij deze opdracht een passer nodig.

Alle punten op afstand 3 cm van het punt M vormen
een cirkel. M heet het middelpunt en de straal van de
cirkel is 3 cm.

Dus gebruik een passer en stel het op 3 cm van de m-punt en teken een circel dan heb je alle punten in een klap getekent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Nou, niet helemaal in één klap. Daarvoor zou je een stempel moeten maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ahahah :D Met een klap bedoel ik denk ik dat je het in 1 keer kan doen. Je tekent een cirkel in 1 keer met een passer en met een stempel is dat ook in 1 keer.
Cryofiel
10 jaar geleden
Ja, dat begrijp ik wel, hoor. Ik had je dan ook een plus gegeven voor je antwoord. Maar ik kon het toch niet laten even de wijsneus uit te hangen... ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voila, en het huiswerk van MeWithYou is gedaan!