Hoe bereken je de beste 10% dmv de normale verdeling?

Ik moet voor een werkstuk berekenen wat de beste 10% gemiddeld als eindcijfer heeft.
Als ik dit met invNorm doe bereken je de linkergrens, maar dat is toch niet het goede antwoord?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

Aangezien de normale verdeling symmetrisch is, is het (absolute) verschil tussen de grens van de slechtste 10% en de verwachting gelijk aan die van de beste 10% en het gemiddelde
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kierkegaard47
9 jaar geleden
Ik vraag me af of vraagsteller dit bedoelt, of dat hij meer iets bedoelt in de voege van: als ik de functie 'invnorm' gebruik kan ik wel de _linkergrens_ van de beste 10% krijgen, maar wat is het _gemiddelde_ er van ?