kan ik 3^x*ln3*2^x + 2^x*ln2*3^x vereenvoudigen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde
1K
kierkegaard47
9 jaar geleden
Misschien helpt het om deze uitdrukking eerst wat eenduidiger op te schrijven. zoals het er nu staat, zou ik het (eigenlijk moeten) lezen als: (3^x) * ln(3) * (2^x) + (2^x) * ln(2) * (3^x) Is het zo bedoeld?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
J a, zo is het bedoeld

Antwoorden (1)

Of jij het kunt vereenvoudigen weet ik niet.
Ik zou het zo doen:
(3^x) * ln(3) * (2^x) + (2^x) * ln(2) * (3^x) = (3^x) * (2^x) * (ln(3)+ln(2)) = (6^x) * ln(6)
Reddie
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank!