Dromen dat ik zonder schoenen buiten sta

Ik droom regelmatig en met periodes in het jaar dat ik weg ga. Ik moet me tassen inpakken zoals je dat normaal ook doet als je op vakantie gaat, alleen als ik daar mee begin dan doe ik dat allemaal heel paniekerig en gestresst. Alles op het laatst en heel snel. Als ik dan alles ingepakt heb en weg wil voel ik me nog steeds in paniek en dan sta ik op straat en heb ik geen schoenen aan. Ik vergeet in die dromen altijd me schoenen. En dan stopt de droom?
Iemand enig idee??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (4)

Tassen:Als je droomt over een tas, vertegenwoordigt dit de verantwoordelijheid die je draagt. Als de tas gescheurd is, dan duidt dit erop dat je een een zware last te verduren hebt.

Inpakken: Wanneer je in je droom aan het inpakken bent, ga je wellicht op reis. Dit kan een spirituele reis zijn of zelfs de start van een nieuw leven. Inpakken is meestal de voorbereiding op iets nieuws.

Vergeten: Als je droomt dat je iets bent vergeten, is dit meestal een boodschap van je onbewuste dat je in het echte leven een afspraak hebt vergeten.

Het zou misschien kunnen betekenen dat je een nieuwe baan krijgt of een nieuwe functie binnen het bedrijf waar je werkt waarbij je een grote verantwoordelijkheid hebt. En misschien ben je een afspraak vergeten die belangrijk was voor je nieuwe baan/functie.

Toegevoegd na 4 minuten:
Paniek: Als je droomt dat je in paniek bent, duidt dit op een gebrek aan controle en kracht in je leven. Een bepaalde situatie zou een hulpeloos gevoel teweeg kunnen brengen. Je bent momenteel niet goed in staat om een duidelijk besluit te nemen.

Misschien is het een waarschuwing dat het nu niet de juiste tijd is om die baan/functie aan te nemen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen: je moet ergens weg, letterlijk of figuurlijk.
Zonder schoenen kun je niet weg, dus hoewel je aan het inpakken bent, wil je eigenlijk niet. Geen schoenen aan is een goede reden om niet te gaan. Of figuurlijk om iets niet te doen
13 jaar geleden
Je begint iets nieuws (je gaat weg) en je neemt je verantwoordelijkheid (tassen) mee, maar toch ben je er niet goed op voorbereid (geen schoenen). Geen wonder dat dat paniek oplevert.
Het is natuurlijk niet zeker dat je niet goed bent voorbereid, maar het lijkt erop dat je je zo voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dromen zijn net zo mooi uit te leggen als de sterren maar raakt in principe kant nog wal.