Verandert het karakter van vrouwen als ze 55 zijn. Of blijven ze steeds hetzelfde?

Toegevoegd na 8 uur:
Ik hoor vaak dat mannen weggaan van hun vrouw zo ongeveer wanneer de vrouw 55 jaar is. Die mannen zeggen dan dat hun vrouw dominant geworden is in de relatie, dat ze geen ruimte meer krijgen. Ik vraag me af of dit herkenbaar is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een karakter kan je niet veranderen het is wie je bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dit nu voor vraag? En waarom op hun 55ste?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Friederieke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me ook aan bij Friederieke! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zullen we een clubje oprichten? haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
N.a.v. je toevoeging: dus alle vrouwen van 55 jaar en ouder zijn in de steek gelaten door hun man? Wat een onzin. En al zou het zo zijn, dan zegt dat meer over het karakter van de mannen in kwestie.

Het beste antwoord

Het zal zeker ook gevoed worden door de overgang. De hormonen die verdwijnen en hun impulsen niet meer afgeven geven wel veranderingen maar moet je die nou toe schrijven aan het karakter of het niet meer voelen van bepaalde impulsen zodat het lijkt of de vrouw is veranderd. Maar dat de nieuwe situatie van het lichaam andere reacties oplevert is wel een feit en dar daar het karakter door beinvloed wordt kan volgens mij dan niet uitblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

je karakter verandert je hele leven door tot je dood gaat, maakt niet uit welke leeftijd... Door de mensen die je tegenkomt en de dingen die je meemaakt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou een vrouw plotseling op haar 55e van karakter veranderen? Mensen ontwikkelen zich hun hele leven lang. Je karakter zit er al bij de geboorte in. Sommige karaktertrekjes worden sterker naarmate je ouder wordt, andere slijten een beetje. Opvoeding, onderwijs, levenservaringen zijn allemaal van invloed op de vorming van je karakter. Maar verder is je aard gewoon je aard, of je nu 15, 33, 55 of 80 bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het maar net.
Ik denk dat je karakter verandert door dingen die je meemaakt. Hoe ingrijpender, hoe meer je veranderd. Veel ingrijpende gebeurtenissen tussen je 15e en 25e zorgen ervoor dat je in die jaren begint met het vormen van een karakter. Maar Dit gaat, zoals eerder gezegd, altijd door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat eerlijk gezegd niet gemerkt. Ik heb dezelfde normen en waarden als vóór mijn 55tigste. Uiteraard wordt je wat gelatener met de tijd, je hebt alles wel een keer gehoord of iets soortgelijks. Maar jouw karakter verandert niet omdat je 55 ben geworden.

Toegevoegd na 57 minuten:
Er vindt echt geen gedaantewisseling plaats ná de overgang. Je blijft wie je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je karakter verandert niet echt, maar je wordt wel iets gemakkelijker met alles, alle modes heb je al voorbij zien gaan en komen, dus je trekt je niets aan van de waan van de dag, politiek is ook niets veranderd sinds wiegel en de uyl, hooguit is de media wat opgefokter. maar als er echt iets belangrijks speelt, ben ik net zo strijdvaardig als 30 jaar geleden

Toegevoegd na 9 uur:
het is dus eigenlijk de vraag of de man veranderd is,want die wil blijkbaar weg, en het is gemakkelijk om het op mevrouw af te schuiven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man vindt mij liever geworden.

Toegevoegd na 19 uur:
Dat de mannen rond die leeftijd weg gaan van hun echtgenote heeft meer te maken met de midlife crises van de man dan het verandere van karakter van de vrouw.
Gelukkig heb ik daar geen ervaring mee, wij zijn 46 getrouwd.
Groet,
Mop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en jij hem ook? Vast wel. Ruziemaken heeft geen zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je daar blij mee moet zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker wel.
Ik vind mijzelf ook liever geworden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt echt zachter en maakt niet zo gauw ruzie meer. Sommige dingen zijn niet meer belangrijk.
Andere dingen bvb oma zijn, maatjes zijn met je meervoudige gehandicapte man, (dat zou ik nooit kunnen op mijn 21ste). Het gevoel hebben dat je altijd belangrijk ben voor je volwassen kinderen en kleinkinderen. Als het goed gaat heb je de overgang achter de rug. Ik heb mijn weg gevonden rond die leeftijd. Alles mag, niets moet.
Groet,
Mop
Ja, dat verandert.
Ik werd oma, dus ik moest van mijn zoon maar
eens bloemetjesjurken gaan dragen en
een grijs permanentje nemen met een blauwspoeling.
En ik kreeg alvast een wandelstok.

LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig!
Ik neem aan dat je dat ook gedaan hebt??? Gna gna!
Ik weet wel dat ik door een grote verandering ben gegaan en daarom niet meer over mij heen laat lopen.Dat heb echter niet met mijn relatie te maken ,want die was al goed en hebben samen besloten dingen te bespreken en te beslissen.Maar wanneer de relatie daaraan niet schort dan heb je kans idd dat de vrouw meer zelfbewustzijn krijgt en daardoor meer zelfvertrouwen.Ze werken tegenwoordig net zo hard als mannen en voelen zich daardoor net zo sterk.En vroeg of laat willen ze niet meer dat iemand hun nog de les laat leren want die kunnen ze onderhand zelf al veel te goed.
En als de man altijd al vrij dominant is geweest ,bestaat de kans dat idd de vrouw wil veranderen omdat ze zich gaat realiseren dat ze dat niet meer wil.
En vaak gaat dit automatisch, een volgen van haar natuurlijk gevoel.

Maar mannen ,geen paniek wanneer jullie er op een goede manier mee omgaan dan zullen jullie er meer plezier van hebben.Voor jullie betekent dit dat je niet meer zo n verantwoordelijksgevoel hoef te hebben tegenover haar maar meer naar jezelf gericht zult worden.
Het is een groeiproces ,meer niet.
En misschien wordt alleen je ego aangetast ,je eigen zelf wordt er alleen maar sterker door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je karakter (zowel van vrouw als man) is net als klei en vormt zich gedurende het hele leven. Dus die vorming heeft niets met een bepaalde leeftijd te maken.
Dat mannen van de vrouw afgaan en andersom natuurlijk (dat vergeet je even voor het gemak), kan wel met karakterverandering te maken hebben, maar ook met uiterlijk, respect, sex-leven en noem maar op.
Daar hebben de zwanen geen last van. Soms kun je nog iets leren van de natuur en andere wezens.