wanneer ben ik sterk?

Ik voel me tekort gedaan. Wanneer ben Ik sterker? Als Ik t laat gaan want ze weten niet beter en dat accepteer Ik of Ik spreek ze erop aan en probeer mijn gelijk te halen. Het gaat niet over iets belangrijks maar Ik voel me tekort gedaan, dat is belangrijk genoeg toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Gelijk hebben, voelt eenvoudig. Gelijk krijgen is de kunst.
Het gevecht om gelijk te krijgen, is vaak de moeite niet waard.
Maar het helemaal laten gaan, hoeft ook niet.
Je kan een opmerking plaatsen, dat jij deze gang van zaken niet prettig vindt, en hoopt dat het een volgende keer anders kan. Niet in de verdediging schieten.
Laat ze maar eens erover nadenken. En rustig blijven.
Want, omdat je je tekort gedaan voelt zit er ook wat boosheid in je. Die kan je beter kanaliseren met de term iets niet te kunnen waarderen, of er geen prettig gevoel aan over te hebben gehouden. Laat het erbij, en dan kunnen ""zij"" er later op terug komen. Kijk de betreffende mensen recht in het gezicht aan, dus geen gemompel naar je schoenen, want dat komt niet over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het ligt er aan: denk je er iets bij te kunnen winnen? Denk je dat ze je gelijk geven? Als beide gevallen nee zijn, zou ik mezelf de energie besparen.
Als je iemand ergens op aan spreekt, hou het dan wel bij jezelf. Dus 'ik vind', 'ik heb daar en daar last van'. En niet 'jullie doen dit en dat en jullie moeten zus en zo'.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima.
Heel herkenbaar.
Ik denk dat je sterker bent en voelt als je "ze" erop aan spreekt en je gelijk te krijgen.
Voor in 't vervolg is het verstandiger gelijk erop in te gaan en jezelf te verdedigen als je dat je er 1 of 2 weken later mee komt.
Dit is erg moeilijk en veel mensen hebben hier problemen mee.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je tekort gedaan voelt, is het sterker om -op een fatsoenlijke manier - op te komen voor jouw standpunt.
Wat je niet uispreekt beinvloedt een ongewenste situatie immers ook niet.
In dit gelal lijkt me: spreken is goud!
Kracht is ook: jezelf laten gelden zonder een ander te verdringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent sterker als je je eraan onttrekt, en emotioneel niet betrokken raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK denk dat het het verstandigste is om het voor jezelf te houden als je weet dat die mensen je toch niet zullen begrijpen, probeer mensen te vinden die wel met jou op dezelfde golflengte zitten, die zijn er zeker. Je gelijk proberen te halen wanneer de kans groot is dat het niet zal lukken, leidt enkel tot teleurstellingen. Jij hebt het gevoel dat de tegenpartij onredelijk is , dat ze geen moeite willen doen om het te snappen, dat ze koppig zijn, terwijl je zeker bent van je stuk.Dat kan inderdaad heel frustrerend zijn. Probeer het misschien eens op een andere manier: tracht hen te begrijpen of probeer jouw standpunt zo uit te leggen dat ze je wel begrijpen. Het gaat niet altijd om je gelijk halen, maar vaak is iemand die luistert en probeert te begrijpen al genoeg.
Ik vind mensen die niet de mening hebben van doorsnee zeker sterk , het is naar mijn mening belangrijker om een mening te hebben dan dat iedereen ze met je deelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spreek ze er in ieder geval op aan anders weten ze niet dat je het zo voelt en kunnen ze er de volgende keer rekening mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg er wat van. En zeg het op een korte en krachtige manier. Je kunt thuis oefenen. Laat het in ieder geval niet gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, da's nogal persoonlijk. Je bent sterk als het je koud laat. Zodra je "Told you so" moment komt, ben je nog sterker. Vooral als je je niet laat verleiden om 'ik zei het toch' te zeggen maar ze er zelf achter te laten komen.