Veranderen wij voortdurend?

Zoals hier boven staat..
Veranderen wij ieder moment.. , veranderen wij al als we een baan aannemen , naar een school gaan..

Veranderen wij dus niet elk moment?

Toegevoegd na 17 minuten:
En waarom..?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Absoluut.
Het is al zo dat ik in gezelschap van mijn huisgenoten iemand anders ben dan in gezelschap van mijn collega's en weer iemand anders in het gezelschap van mijn vrienden. Het scheelt natuurlijk niet heel veel en ik blijf grotendeels bij mezelf, maar ik kan natuurlijk tegen mijn collega's niet zo praten als tegen mijn kinderen...
Daarbij verandert iedere ervaring je ook nog eens. Maar volgens mij hebben we daar al een eerder vraag over gehad (iets over naar spanje verhuizen als klein kind?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.. maar dat zat een ander idee achter. Achter die vraag dan. Maar fijn van je goede antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe mijn best. Dank je.

Andere antwoorden (3)

Nee, dat geloof ik niet. Natuurlijk veranderen wij wel in de loop der tijd, maar niet voortdurend. Na het geven van dit antwoord zal ik niet anders zijn dan hiervoor. Behalve dat ik een antwoord gegeven heb wat ik daarvoor niet had gedaan. Maar is dat echt een verandering?

Zoals doenja aangeeft zich aan te passen aan haar omgeving (werk, thuis, bij vrienden) vind ik ook niet echt een verandering. Je gedraagt je misschien anders dan in andere situaties, maar dat deed je altijd al sinds je werk/thuis/vrienden heb.Aanpassen is iets anders dan veranderen. Als je alleen bent ben je nogsteeds hetzelfde.

Pas als je van jezelf merkt dat je merkwaardig gedrag vertoon, een kant van jezelf ziet die je nog niet eerder gezien heb, verander je. Een nieuwe baan of studie kan hier een oorzaak van zijn.

Als je ergens mee stopt of juist ergens aan begint wat voor langere tijd invloed op je zal hebben, verander je.
Waarom? Omdat het je zo beter lijkt.
Let wel, het lijkt. Lang niet elke verandering is goed voor je. Een hoop ook wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je voortdurend verandert vraag ik mij af. Ik geloof wel dat ieder mens een bepaalde ontwikkeling doormaakt, en dat die ontwikkeling beïnvloed wordt door de situatie waar hij/zij zich in bevindt, en de mensen die hij/zij op zijn pad tegenkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de basis denk ik wel dat je omgeving, en keuzes die je maakt daar dan wel of niet te zijn invloed op je hebben. tegelijkertijd zijn je keuzes vaak ook weer voor een flink deel gevormd door: opvoeding, culturele omgeving en karakter en in die zin dus juist terugvallend op wat er al is.