Wat zijn belangrijke lessen om tijdens je leven te leren ?

En wat is jouw eigen belangrijkste levensles geweest?

(Omdat mijn vorige vraag hierover blijkbaar niet GV-waardig genoeg was om te laten staan.. :( )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Met jezelf leren omgaan

Je eigen reacties op de wereld om je heen, je eigen denkbeelden en gedachtegangen en je eigen emoties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Ik heb toen geantwoord dat ik heb geleerd dat ik moet relativeren en dat ik zoveel mogelijk in het "nu" moet leven. Dat waren en zijn dus twéé belangrijke dingen ipv één. Maar ik kan niet kiezen welke les het belangrijkst is geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om van elk moment in je leven te genieten.

"Geniet van het leven, het duurt maar even"

Vanochtend trouwens een harde praktijkles gehad.

Een auto zonder ABS heeft bij nat weer een erg lange remweg :-( Net iets te lang in mijn geval...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat in angst leven niet gezond is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn belangrijkste levensles is geweest, dat Grote Woorden Die Mooi Klinken heel gemakkelijk worden uitgesproken, maar dat dit niet betekent dat mensen die ze uitspreken ook van plan zijn zich daaraan te houden.
Dit was een nogal harde ontmoeting met de werkelijkheid voor mij, een ontnuchterende ontdekking.
Maar daardoor val ik nu minder hard, als ik weer eens onderuit ga.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het belangrijkste is om uit te vinden wat het belangrijkste is...

In mijn optiek is het uitvinden dat je niet een mens bent een van de belangrijkste dingen in het leven...

Een mens is een persoon, die weet wat hij is en die overtuigd is van zijn gelijk en die emoties heeft die hij onder controle moet houden en wil heel graag zichzelf leren en tegenkomen en zulke dingen meer... Dat is een mens... En dat ben je dus echt niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je maar èèn leven hebt, en dat jij die moet invullen zoals jòuw dat goeddunkt, en niet zoals een ander denkt dat je het moet doen.

En en +1 voor je vraag ter compensatie van de verwijderde ;-)

Toegevoegd na 39 seconden:
...want ik vond hem best wel goed bedoel ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
+1!
Mijn les is dat je niemand kunt vertrouwen. Soms jezelf niet eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geniet van het leven, zoveel je maar kunt!

Luister altijd naar jezelf.. Verlies je zelf vooral niet in relaties!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag te stellen 'Wat zou Tucker Max doen?' Tucker Max is een van de grote feelgood-goeroes aller tijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed zijn voor mens, dier en natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op mijn achttiende wist ik heel veel heel zeker.
Veertig jaar later is daar niet zo veel van over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vinden van je eigenwaarde, omdat dat de basis is voor het leven.
Zonder eigenwaarde zijn we niets.
En draaien we alleen maar rondjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om met respect voor je medemens te leven en niet als een olifant door het leven te stappen.

Dit was een van mijn levenslessen. Mensen zijn zo verschillend. Ik dacht met mijn inzichten dat ik zo'n beetje de norm was.

En nog een grote les is om dat kleine dingen heel waardevol zijn en om met die kleine dingen kostbaar om te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De belangrijkste les die ik tot nu toe geleerd heb is om van elke moment te genieten van het leven!
Ik ben een paar jaar geleden naar isla margarita geweest en, ondanks dat het een heel arm land is zie je de mensen genieten. Natuurlijk is er genoeg niet in orde en zijn niet alle mensen gelukkig daar, maar het overgrootte gedeelte wel.
Geld is niet belangrijk, zodra je genoeg verdient heb op een dag ga je naar huis om van het zonnetje, je familie en het leven te genieten.
Toen ik terug kwam in nederland overviel me de gehaaste mentaliteit hier in Nederland zo ontzettend. Voordat ik het wist zat ik er ook heel snel weer in. Maar na een jaar weer terug naar isla margarita geweest en daarna het gevoel vast gehouden. Voor mij geen haasten meer, voor mij is het niet druk meer. Je bent zo druk als je jezelf maakt. En als iets vandaag niet afkomt, dan morgen maar!
En ik moet zeggen, het bevalt me prima!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer elke dag te zien als de mooiste dag van je leven, dan kan deze dat ook worden.
Trek je niet zoveel aan van wat een ander van je zou kunnen denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je meestal eerst een paar keer flink op je bek moet gaan. En daar leer je van. Van vallen en opstaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het accepteren van je medemens, en je zelf dan kom je een heel eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik probeer is van zo veel mogelijk dingen zo veel mogelijk te weten komen zodat ik het kan gebruiken in mijn leven.

leer zoveel als je kunt want je hebt alles nodig.

en dan nog eentje om gelukkig te worden. ;)

Soms word er gevraagd wat een mens nou echt gelukkig maakt. Ik denk dat daar drie dingen voor nodig zijn: de verbeeldingskracht om je weg te laten drijven op fantasieën die even snel komen en gaan, de samenval van omstandigheden om iemand op zijn gemak stellen zodat je even alles kan vergeten en als laatste de tijd in je voordeel die maakt dat je volledig kan genieten van het moment wetend dat het maar voor even is.

niet echt een les maar wel iets om over na te denken en na te leven (en dat voor een veertienjarige :P)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Les: Economie
Levensles: Nog niet gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je alles wat je echt wil doen ook kunt doen, en dat het belangrijk is wat je zelf vindt, en dat geven gelukkiger maakt dan krijgen.