Hoe weten we dat we genoeg hebben gegeten?

Zijn externe prikkels ook net zo belangrijk als de maag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Heel veel mensen weten niet dat - en wanneer - ze genoeg hebben gegeten.
Daarom eten ze te veel en daarom zijn er zo veel dikke mensen.

Echt, er zijn veel mensen die niet voelen,
wanneer er voldoende voedsel in de maag is.
Die eten dus door.

Ik weet niet wat je met externe prikkels bedoelt,
maar [te] veel eten wordt natuurlijk ook bevordert
doordat iets er lekker uit ziet of lekker ruikt.

Mensen die niet kunnen ruiken hebben veel minder trek.

Externe prikkel kan ook zijn dat je je voedsel gaat wegen en gewoon niet meer eet, dan de hoeveelheid die je vantevoren hebt afgepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je rustig eet zal op een gegeven moment je maag een signaal sturen naar je hersenen om de voedselinname te stoppen. Wanneer je haastig eet heeft je lichaam niet genoeg tijd om je tijdig te laten stoppen en eet je teveel.