bestaat er iets waardoor je slimmer of intelligenter word?

Bijv om breder te worden heb je anabolen steroiden. Bestaat er ook zoiets voor de hersenen? of iets wat WEL legaal is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Onderzoek naar intelligentie is nog in volle gang: hoeveel procent van intelligentie is aangeboren en hoeveel aangeleerd (omgevingsfactoren) is dus nog niet te zeggen. Waar je meer kennis door krijgt is door te leren en dat kan op vele manieren. Of je van inname van middelen intelligenter wordt is maar helemaal de vraag: drugs bijvoorbeeld maken meer kapot dan je lief is.... Dus nee, er bestaan geen legale middelen waardoor je intelligenter wordt.

Naar school gaan zal helpen.

Het gebruik van druivensuiker (of van iets waar dat in zit) wordt vaak genoemd als legaal middel om beter te presteren bij testen, examens, tentamens enzovoort. Je kan je daarbij door de druivensuiker beter concentreren en je krijgt er meer energie door. Of je hier op langere termijn slimmer of intelligenter van wordt, is mij niet bekend. Als ik je vraag goed begrijp, is dat ook niet per se je bedoeling.

Als tiener heb ik veel geschaakt, op een club. Toen zei men dat dat goed was voor je schoolcijfers. Je traint in ieder geval je hersens. Zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/sport-spel-recreatie/spellen/schaken-slim.184461

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100