Hoe kan het dat men steeds dezelfde locatie in een droom ziet, een déjà-vu gevoel of gewoon iets dat in het onderbewustzijn opgeslagen zit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dromen zijn een onschatbare, rijke bron van informatie. Die je veel over jezelf vertellen.

Dromen zijn geen bedrog, ze spreken alleen een andere taal, de taal van de symboliek. Dromen geven je inzicht in je zelf en in je eigen processen. Ze geven nuttige raad en richting. Een andere kijk op je dagelijkse leven.

Een droom die met regelmaat terugkomt noem je een repeterende droom.
Dat gebeurt niet voor niets. Blijkbaar is de droomboodschap heel belangrijk voor je en wordt het meerdere malen onder je aandacht gebracht.

Heb je wel eens proberen uit te zoeken wat je droom precies voor jou betekent? Je hebt best kans dat als je dat eenmaal weet de droom zich niet meer voor zal doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan een locatie zijn uit een vorig leven, en dat geeft vervolgens dat deja vu gevoel.
Ook kan het zijn dat je bepaalde lessen moet leren, dus dan krijg je steeds weer dezelfde dromen, en gebeurtenissen onder ogen, in de hoop dat je het naar je toe gaat trekken.
Onderzoek jezelf en je vind het antwoord wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dromen is een verzamelnaam voor onbewuste informatie in ons onderbewustzijn en/ of echt beleefde gebeurtenissen en/ of wensen.
Jarenlang kan iemand alsmaar de zelfde droom hebben, met de zelfde afloop, op alsmaar de zelfde locatie.
Het zou een nooit geheel verwerkte ervaring kunnen zijn uit ons leven.
Mogelijk een traumatische ervaring of onbegrepen angsten.
Dromen kan je ervaren als een leven in een andere wereld.
Het krijgen van informatie en zelfs inspiratie.
Spiritueel gezien kunnen dromen een vorm zijn van boodschappen en lessen( eigen ervaring)
Die andere wereld kan door het alsmaar opnieuw beleven een bijna levensechte wereld worden, een wereld waarin we steeds meer dingen kunnen gaan ervaren als eerder meegemaakt (dèjà-vu gevoel)