In welke taal droom jij?

Ik ben zelf nederlander, maar ik droom soms in het engels. Herkent iemand dit fenomeen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jazeker! Ik denk zelfs vaak in het engels, terwijl het niet mijn moedertaal is. Mijn vader is van oorsprong in het kantonees opgevoed, maar hij woont al meer dan de helft van zijn leven in Nederland. Ik vroeg hem eens of zijn gedachten in het kantonees of in het nederlands waren. Zijn antwoord was wisselend, maar door de jaren heen wel steeds meer Nederlands. Rekenen doet hij echter in zijn hoofd nog steeds in het kantonees. Grappig hierbij is dat ik ooit ergens heb gelezen dat zelfbewustheid en taal hand in hand samengaan. Als ik zie dat gedachten en dromen daar ik verband mee lijken te hebben kan die theorie wel aardig kloppen.

Herkenbaar hoor. Ben in mijn werk zo vaak bezig in de engelse taal dat ik daar vaak in droom of denk.

Ja,indien je veel een andere taal spreekt,b.v.op vakantie of zakenreis,kan het voorkomen,dat je soms in die taal droomt.Klinkt raar in een taal dromen,je spreekt dan geen nederlands.

Ik droom ook wel eens in het Engels, soms zelfs in het Frans, wat helemaal vreemd is is dat ik me in mijn dromen veel meer Frans kan herinneren (van school enzo) dan wanneer ik er in wakkere staat over zou nadenken! Allemaal info die toch ergens is blijven hangen, denk ik!

Ik droom nooit met woorden? Hoewel ik soms tegen mezelf praat als ik half droom.

Ik droom vaak in het Spaans omdat ik er een tijd gewoond heb.

Ik droom vaak in het Spaans omdat ik er een tijd gewoond heb.

Ruim 50 jaar geleden heb ik een tijdje in Australie gewoond en nog droom ik regelmatig in het engels, vreemd genoeg gaat dat nu beter dan vroeger omdat ik toen niet veel engels kon en ik nu veel bijgeleerd heb door o.a. de t.v. Dus ik herken het helemaal.

Meestal droom ik in het Nederlands maar toen ik een tijd geleden een paar maanden in Engeland verbleef, ging het dromen na een paar weken in het engels...

Ik droomde als kind ook wel eens in het engels, hoewel mijn beide ouders gewoon nederlander zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100