Wat is de plek van een voetnoot?

Ik ben bezig met het schrijven van een verslag in MLA-citation style. Ik vraag me nu af wat de regels zijn voor plekken van voetnoten.

Scenario's:

1. Ik wil verwijzen naar een hele alinea.
2. Ik wil verwijzen naar één zin.

Ik wil ook graag weten of het in de zin moet of (direct) na de punt.

Toegevoegd na 6 minuten:
3. Ik wil verwijzen naar een deel van de zin, bijv: tekst .... [begrip waarbij je een verwijzing nodig bij hebt] ...tekst

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedoel dan het cijfertje wat in de tekst komt te staan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (2)

Een 'voet'noot hoort onderaan de pagina, maar er zijn meer haken en ogen, zie hieronder en de bron.

[uit bron]
Een voetnoot of eindnoot bestaat uit twee gekoppelde delen: de nootmarkering en de bijbehorende noottekst.

Voorbeeld van een voet- en eindnoot in een document

1. Markering voor een verwijzing naar een voet- of eindnoot

2. Scheidingslijn

3. Voetnoottekst

4. Eindnoottekst

https://support.office.com/nl-nl/article/Voetnoten-en-eindnoten-invoegen-verwijderen-of-bewerken-54a7235b-6488-4b88-8ee7-f3d66d3372d9
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar als je een voetnoot plaats, staat er ook een cijfer (de verwijzing) in de tekst
In je tekst komt de voetnoot aan het eind van de zin waarin je de verwijzing maakt, ná de punt.