Nee, er is geen echt bewijs hiervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men weet niet eens wat men met Atlantis bedoeld....Plato uit het oude Griekenland heeft het ooit beschreven ....maar de kennis over de Aarde was toen heel beperkt.
Het zou even goed over verdwenen eilanden in de Middellandse Zee kunnen gaan , over eilanden rond de Canarische eilanden , over Antarctica en zelfs over Amerika (dat toen niet ontdekt was)
Het kan even goed over een mythische verzonnen plaats gaan ( de oud Griekse cultuur zat vol met mythische plaatsen , goden, halfgoden en gebeurtenissen die eigenlijk vooral passte in de plaatselijke religie .... heeft eigenlijk net evenveel waarde als het zoeken naar de Heilige Graal , de ark en de monsters van Loch Ness.
Het is nu wel zo dat eilanden en landen die op oude kaarten verschenen niet noodzakelijk over fictieve eilanden gaan : zo vindt men oude kaarten met Vinland terug ....en hoewel er nog twijfels zijn ....gaat men ervan uit dat het New-Foundland is .
Hetzelfde geldt voor de Piri Reis kaarten waarop Antarctica en Zuid Amerika met Amazone reeds gedetailleerd aangeduid waren , nog vòór Columbus het officieel ontdekte.
Op oude Chinese en Japanse kaarten staan ook veel ingebeelde plaatsen.