Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er vissen in de noordzee die bijten?

Ik was aan het golfsurfen en wachtte op een golf, ik voelde iets bijten in m'n grote teen! Ik heb twee rode puntjes op de bovenkant.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de noordzee zitten geen haaien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zandhaaien terdege wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zitten wel haaien stevebravo
zoek het eerst na voordat je minnen uitdeelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten heel wat haaien in de Noordzee!
Dat kan veroorzaakt zijn door de pieterman, de enige echt giftige vis in de Noordzee. Hij kan met zijn stekels in je voet hebben gestoken. Dat is heel pijnlijk. Hoewel de prik niet erg gevaarlijk is, kan deze een shock of infectie veroorzaken. Het is dan raadzaam een arts te raadplegen. Behandeling van de wond met zo heet mogelijk water inactiveert het gif.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Ja, zou zomaar kunnen dat jouw teen werd aangezien voor een lekkernij. Alleen zal je aan de afdruk van de beet te weten moeten komen welke vis jou heeft gebeten. Mogelijk een zandhaai, rog, zeebaars of harder. Dit kan op het zoete water ook gebeuren door een snoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het een krab zijn geweest ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou een zeeegel of familie ervan kunnen zijn, of een kwal, die zijn er wel genoeg in de Noordzee.

Ik ben trouwens ook eens gebeten, het jeukte nogal en heb toen een zalfje gekregen bij de huisarts. een paar daagjes smeren, ik had er totaal geen last meer van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding