Zijn er vissen in de noordzee die bijten?

Ik was aan het golfsurfen en wachtte op een golf, ik voelde iets bijten in m'n grote teen! Ik heb twee rode puntjes op de bovenkant.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.7K

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de noordzee zitten geen haaien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zandhaaien terdege wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zitten wel haaien stevebravo
zoek het eerst na voordat je minnen uitdeelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zitten heel wat haaien in de Noordzee!
Dat kan veroorzaakt zijn door de pieterman, de enige echt giftige vis in de Noordzee. Hij kan met zijn stekels in je voet hebben gestoken. Dat is heel pijnlijk. Hoewel de prik niet erg gevaarlijk is, kan deze een shock of infectie veroorzaken. Het is dan raadzaam een arts te raadplegen. Behandeling van de wond met zo heet mogelijk water inactiveert het gif.
Amadea
13 jaar geleden
Ja, zou zomaar kunnen dat jouw teen werd aangezien voor een lekkernij. Alleen zal je aan de afdruk van de beet te weten moeten komen welke vis jou heeft gebeten. Mogelijk een zandhaai, rog, zeebaars of harder. Dit kan op het zoete water ook gebeuren door een snoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het een krab zijn geweest ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou een zeeegel of familie ervan kunnen zijn, of een kwal, die zijn er wel genoeg in de Noordzee.

Ik ben trouwens ook eens gebeten, het jeukte nogal en heb toen een zalfje gekregen bij de huisarts. een paar daagjes smeren, ik had er totaal geen last meer van.