Zijn er vissen in de noordzee die bijten?

Ik was aan het golfsurfen en wachtte op een golf, ik voelde iets bijten in m'n grote teen! Ik heb twee rode puntjes op de bovenkant.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan veroorzaakt zijn door de pieterman, de enige echt giftige vis in de Noordzee. Hij kan met zijn stekels in je voet hebben gestoken. Dat is heel pijnlijk. Hoewel de prik niet erg gevaarlijk is, kan deze een shock of infectie veroorzaken. Het is dan raadzaam een arts te raadplegen. Behandeling van de wond met zo heet mogelijk water inactiveert het gif.

Ja, zou zomaar kunnen dat jouw teen werd aangezien voor een lekkernij. Alleen zal je aan de afdruk van de beet te weten moeten komen welke vis jou heeft gebeten. Mogelijk een zandhaai, rog, zeebaars of harder. Dit kan op het zoete water ook gebeuren door een snoek.

Kan het een krab zijn geweest ?

Het zou een zeeegel of familie ervan kunnen zijn, of een kwal, die zijn er wel genoeg in de Noordzee. Ik ben trouwens ook eens gebeten, het jeukte nogal en heb toen een zalfje gekregen bij de huisarts. een paar daagjes smeren, ik had er totaal geen last meer van.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100