Maatschappijwetenschappen gaat veel dieper in op Maatschappelijke vraagstukken.
Daarnaast ga je met maatschappijwetenschappen veel meer debatteren en in discussie met de maw-klas.
Ook behandel je met maw meer stof, en vaak is het ook moeilijker.

Maw is eigenlijk de betere versie van Maatschappijleer. Je leert meer stof.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maatschappijleer is verplicht op havo en vwo en maatschappijwetenschappen kun je er extra bij kiezen als de school dat aanbiedt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden betreffen het middelbaar onderwijs, maar er is nog een verschil. Maatschappijleer is een studie aan het hbo (deze leidt op tot leraar) en maatschappijwetenschappen is een universitaire studie. Die laatste kent ook een lerarenvariant (voor de bovenbouw van het VO), maar heeft ook mogelijkheden tot onderzoeker e.a.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Maatschappijwetenschappen is verder ook een verzamelnaam voor een aantal sociale wetenschappen aan de Nederlandse universiteiten. Sociale wetenschappen worden onderverdeeld in maatschappijwetenschappen en gedragswetenschappen. Voorbeelden van maatschappijwetenschappen zijn bestuurskunde en economie. Voorbeelden van gedragswetenschappen zijn psychologie en criminologie. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sociale_wetenschappen