Hoe ik beter kan presenteren op school?

Hey allemaal, ik zit in de derde van Havo en het gaat niet al te best. Ik heb periode 1 namelijk helemaal verpest (vieren en vijven als gemiddelde). Maar mijn vraag is nu dus als ik in periode 2 en 3 gewoon ontzettend me best doe en zevens en achten haal, ga ik dan toch nog over naar 4 Havo? Ben namelijk “bang” dat ze me gaan beoordelen op periode 1 die zo slecht en op basis daarvan me niet over willen laten gaan. Dit is echt een vraag waarmee ik een tijdje zit. Hebben jullie daarnaast ook nog tips hoe ik beter kan presenteren op school?

Toegevoegd na 3 minuten:
Hey allemaal, ik zit in de derde van Havo en het gaat niet al te best. Ik heb periode 1 namelijk helemaal verpest (vieren en vijven als gemiddelde). Maar mijn vraag is nu dus als ik in periode 2 en 3 gewoon ontzettend me best doe en zevens en achten haal, ga ik dan toch nog over naar 4 Havo? Ben namelijk “bang” dat ze me gaan beoordelen op periode 1 die zo slecht ging en op basis daarvan me niet over willen laten gaan. Dit is echt een vraag waarmee ik een tijdje zit. Hebben jullie daarnaast ook nog tips hoe ik beter kan presenteren op school?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Of je overgaat naar 4 Havo hangt af of je de stof die nodig is voor 4 HAVO onder de knie hebt.
Dus wanneer je vanaf nu betere punten haalt, dan zul je overgaan. Beter studeren is de stof en je huiswerk serieus nemen.
Ritsuka
8 jaar geleden
bedoel je nu presteren of presenteren?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom stel je die vraag niet aan je mentor? Zo laat je tenminste zien dat je wel wil...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ritsuka, ik bedoel presteren mijn fout
@Pelle, helaas kan ik niet bij mijn mentor terecht hij is namelijk gym leraar en hij is dan ook de laatste bij wie je het best advies kan vragen vanwege zijn groffe gedrag af en toe
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als jouw mentor niet 'bruikbaar' is als mentor moet je daarover klagen op school. Heb je het wel geprobeerd? Anders ga je naar het afdelingshoofd of een leerkracht die je wel goed genoeg vindt. Hier vragen heeft weinig zin, je moet op school gaan praten en duidelijk maken dat je nu zeer gemotiveerd bent om je cijfers op te halen. Zo zien ze dat je er niet onverschillig onder bent en dat is een pluspunt. Praat ook met leerkrachten over je cijfers en of ze je tips willen geven voor de weg omhoog.

Antwoorden (1)

Als jij op het eind van het studiejaar genoeg voldoendes hebt, laten ze je echt niet zitten wegens dat eerste kwartaal.
En hoe je beter kunt presteren: Je werk serieus nemen, niet te snel denken dat je het al weet. Op tijd beginnen met verslagen, wekstukken, presentaties of wat je maar hebt. Toon interesse tijdens de les, Leerkrachten vinden het prettig als je je aandacht bij de les blijft houden, en zullen minder moeite hebben het eventueel nog eens uit te leggen als ze merken dat je er niet met de poet naar hebt gegooid. En kijk nog eens naar de lesstof van het eerste kwartaal, had je onvoldoendes omdat je er niets aan deed, of omdat je het echt niet begreep? Als je het niet begreep, zorg dan dat je het nu wel gaat begrijpen, want alle volgende stof komt toch weer daar op terug, of je hebt die stof nodig om het volgende proefwerk te maken, ook al is dat niet speciaal gezegd in de huiswerkopdracht