Hoe ik beter kan presenteren op school?

Hey allemaal, ik zit in de derde van Havo en het gaat niet al te best. Ik heb periode 1 namelijk helemaal verpest (vieren en vijven als gemiddelde). Maar mijn vraag is nu dus als ik in periode 2 en 3 gewoon ontzettend me best doe en zevens en achten haal, ga ik dan toch nog over naar 4 Havo? Ben namelijk “bang” dat ze me gaan beoordelen op periode 1 die zo slecht en op basis daarvan me niet over willen laten gaan. Dit is echt een vraag waarmee ik een tijdje zit. Hebben jullie daarnaast ook nog tips hoe ik beter kan presenteren op school?

Toegevoegd na 3 minuten:
Hey allemaal, ik zit in de derde van Havo en het gaat niet al te best. Ik heb periode 1 namelijk helemaal verpest (vieren en vijven als gemiddelde). Maar mijn vraag is nu dus als ik in periode 2 en 3 gewoon ontzettend me best doe en zevens en achten haal, ga ik dan toch nog over naar 4 Havo? Ben namelijk “bang” dat ze me gaan beoordelen op periode 1 die zo slecht ging en op basis daarvan me niet over willen laten gaan. Dit is echt een vraag waarmee ik een tijdje zit. Hebben jullie daarnaast ook nog tips hoe ik beter kan presenteren op school?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als jij op het eind van het studiejaar genoeg voldoendes hebt, laten ze je echt niet zitten wegens dat eerste kwartaal. En hoe je beter kunt presteren: Je werk serieus nemen, niet te snel denken dat je het al weet. Op tijd beginnen met verslagen, wekstukken, presentaties of wat je maar hebt. Toon interesse tijdens de les, Leerkrachten vinden het prettig als je je aandacht bij de les blijft houden, en zullen minder moeite hebben het eventueel nog eens uit te leggen als ze merken dat je er niet met de poet naar hebt gegooid. En kijk nog eens naar de lesstof van het eerste kwartaal, had je onvoldoendes omdat je er niets aan deed, of omdat je het echt niet begreep? Als je het niet begreep, zorg dan dat je het nu wel gaat begrijpen, want alle volgende stof komt toch weer daar op terug, of je hebt die stof nodig om het volgende proefwerk te maken, ook al is dat niet speciaal gezegd in de huiswerkopdracht

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100