Klachten die je verstuurd naar het LAKS over examens, doet de CITO daar wel wat mee?

Zal het werkelijk uitmaken of je een klacht verstuurd over een examen via Examenklacht.nl, waardoor de N-term verhoogd wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

1 klacht maakt niets uit, als nou duizenden scholieren erover klagen dan zal er wel wat aangedaan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 klacht telt alleen mee voor het aantal klachten dat LAKS binnen heeft gekregen.

Vaak genoeg zijn er over hetzelfde examen (uit het hele land) veel klachten binnengekomen en dan wordt er onderzocht of de normering aangepast dient te worden.

Komen er veel klachten over eenzelfde examen van eenzelfde school, dan wordt het probleem bij die school neergelegd/onderzocht.

Toegevoegd na 9 minuten:
Wat is de norm?
Elk examen heeft straks zijn eigen norm, de N. De N is een getal tussen de 0,0 en 2,0. Deze wordt pas bekend op de dag dat de normeringen op de examens bekend worden.

Een N van 1,0 betekent dat het examen gemiddeld moeilijk was. Als je dan de helft van het maximaal aantal te behalen punten haalt, heb je precies een 5,5.
Een N van 2,0 is een soepele norm voor een relatief moeilijk examen.
Een N van 0,0 is een strenge norm voor een relatief makkelijk examen.
Hoe makkelijker een examen, hoe meer punten je moet halen om een voldoende te halen.

http://www.examen.nl/index.html?url=http%3A%2F/php.examen.nl/examendoc/index.php%3Fdocument%3D1003&h=5000&mw=0