Als jij vanwege je leeftijd leerplichtig bent dan is het antwoord ja. Betreft het een vervolgopleiding dan ben je niet verplicht erheen te gaan, maar loop je wel het risico belangrijke lesstof te missen waardoor je misschien geen diploma zult kunnen krijgen.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In principe wel.

Sommige scholen knijpen een oogje dicht maar ze mogen het verplichten ivm de leerplicht(ambtenaar). Ga je bij een toetsweek met maar 2 lesuren ook zeuren als je 2,5 uur reistijd hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nog de leeftijd voor leerplichtig hebt, is dit gewoon verplicht. Als je ouder bent hangt het van de regels van jouw school af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteindelijk kan de school er niets aan doen dat je langer onderweg bent dan dat je op school zit.