ontslag genomen wegens verhuis en nu aan het werk via interim , kan ik al een uitkering aanvragen?

Ik heb ontslag genomen bij mijn vorige job wegens dat ik verhuisde
en ik ben direct aan de slag kunnen gaan via interim met dag contracten.
Wat ik dus wil blijven doen maar ik sommige dagen moet ik niet gaan werken.
Kan ik nu al een uitkering bij vragen voor de dagen dat ik niet werk of moet ik eerst 20 dagen gewerkt hebben voor ik dit kan doen?
Heb nu 13 dagen gewerkt en in de kerstvakantie sluiten ze..
En zou ik iets bij krijgen of juist niet want ben nu samenwonend en nog jong dus nog geen 2 jaren voltijds gewerkt.. ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat je zelf ontslag hebt genomen denk ik dat je NIET in aanmerking komt voor een uitkering, er is namelijk geen sprake van onvrijwillig ontslag.
Antoni
10 jaar geleden
gast162147, ik vermoed op basis van je woordgebruik dat je in België woont en werkt. Deze website is voor Nederlanders en voor Belgen, maar waarschijnlijk is het voor de correctheid van de antwoorden van belang dat de antwoordgevers weten dat je in België woont. Als mijn vermoeden niet klopt, vermeld dat dan s.v.p. ook bij je vraag!

Antwoorden (1)

Van de UWV site:

In de meeste gevallen krijgt u geen WW-uitkering als u zelf ontslag neemt. Dat geldt ook als u ontslag neemt in uw proeftijd.

Maar in een aantal gevallen kunt u mogelijk wel een WW-uitkering krijgen als u zelf ontslag neemt:

- U verhuist met uw partner naar een andere woonplaats.
- U neemt ontslag om gezondheidsredenen.

Neemt u ontslag omdat u met uw partner naar een andere woonplaats verhuist? En verhuist uw partner om een van de volgende redenen:

- Uw partner krijgt te maken met een reorganisatie of promotie.
- Het bedrijf waar uw partner werkt, verhuist naar een andere plaats. Het reizen (heen en terug) kost te veel tijd.
- Uw partner was werkloos en verhuist vanwege een nieuwe baan.
Dan kunt u in deze situaties een WW-uitkering krijgen als daarnaast:

- uw eigen reistijd (heen en terug) meer dan 3 uur wordt;
- u in uw oude baan doorwerkt tot de verhuizing of tot de datum zo kort mogelijk voor de verhuizing. Doet u dat niet? Dan krijgt u geen uitkering over de periode dat u nog had kunnen werken. Neemt u eerder dan 3 maanden voor de verhuizing ontslag? Dan krijgt u geen uitkering.

---

Ik weet de details van jouw situatie niet maar mischien maak je dus toch kans op een WW-uitkering. Als je het zelf na het lezen van het bovenstaande nog niet zeker weet, dan kun je contact opnemen met je lokale UWV-bureau en de situatie aan hun voorleggen.