welke kleur veiligheidskleding moet je dragen tijdens het werken aan de weg.

Volgens onze werkgever is gele werkkleding voor werkzaamheden aan het spoor/station en oranje voor aan de wegen etc. Alleen nu kan ik nergens bevestiging vinden dat dit daadwerkelijk het geval is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

De kleding voor wegen bestaat uit fluoreserend oranjerood basismateriaal en retroreflecterende zilvergrijze banden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Je werkgever heeft gelijk, het is oranjerood voor werk aan de weg en voor werk aan het spoor gelden de volgende regels: "Bij werkzaamheden aan het spoor is de oranjerode veiligheidskleding voorbehouden aan de veiligheidsman.
De werkers dragen gele veiligheidskleding. Ook de hieraan te stellen eisen zijn vastgelegd in NEN-EN 471.