Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe stroom ik in bij de luchtvaart?

Hoe kom ik aan een baan in de luchtvaart, bij voorkeur piloot. kan ik ergens stages lopen om beter het vak te begrijpen of zijn er open dagen. Of is dat lastig in de luchtvaart?
Ik zit nu in HAVO4.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
557

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit zijn 4 toelatingseisen voor piloot, maar het is een zware toelating, overigens zijn de kosten ook erg hoog.
Je hebt diverse banen bij de luchtvaart, waarvan piloot en luchtverkeersleid(st) er tot de zwaarste behoren.


1.Je bent minimaal 17 jaar en (bij voorkeur) maximaal 29 jaar bij aanvang van de opleiding.
2.Je beschikt over een havodiploma (of gelijkwaardig diploma) en/of vwo-diploma met Engels, Wiskunde A of B en Natuurkunde in het vakkenpakket.
3.Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
4.Dat je als piloot geen bril mag dragen, is een fabel. Dat wil zeggen dat je binnen de -5/+5 moet blijven. Maar tot aan -8 kan het ook mogelijk zijn, mits er geen genetische afwijking in het oog zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is veel informatie te vinden op de site
www.pilootworden.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding