Is op het strand werken gevaarlijk?

Ik ben 16 jaar oud en wil deze zomer op het strand gaan werken. Nou heb ik 2 artsen als ouders maken ze zich zorgen over dat ik geen huidkanker krijg.
Ik ga daarom in het begin alleen maar s'ochtens en s'avonds werken. Heb je een aanzienlijk grotere kans op huidkanker als je op het strand werkt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Wat wil je op het strand gaan doen?

Antwoorden (1)

Mocht je erg blank zijn ja .
Als je geen voorzorg's maat regelen neemt . Draag een strooien hoed draag een uv bescherming
Er bestaan prima t-shirts of shirts met mouwen smeer je zelf goed in en herhaal dat . Draag een zonnen bril . De zon kan huid kanker veroorzaken. Maar zon licht beschermt je ook tegen velen ziektes en mogelijk ook velen zeer ernstige . Maar mocht je een zeer lichte huid hebben ja dan nog voorzichtiger . Is werken op het strand gevaarlijk nee maar doe het beschermt .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
draag een uv bescherming ??? wat is dat?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er bestaat uv beschermende kleding .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een pet is prima maar warm . Een hoed is vaak lichter en open je kan beter uit wasemen met een stro hoed .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Google UV beschermende kleding .
Heel scala aan t shirts en hoofd bedekkingen. Zelfs goed koop gezien in de pri Voor kinderen en zeer blanke volwassen aan te raden . In Nederland met ons relatief lage UV mogelijk ( nog ) niet zo bekent .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bekend. In landen met een hoge UV factor wordt er zelfs bij het weer bericht melding van gemaakt . In Nederland zie het nu ook op teletekst de te verwachte UV factor . De zon is prima en zeer gezond maar met mate . De laatste jaren is de zon alleen slecht in het nieuws . Maar ik durf te zeggen dat er in noord Europa meer mensen te weinig zon licht krijgen dan te veel . Zeker mensen met een getinte huid
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Goede tips. Jammer dat je geen SPF factor (UV bescherming) voorgesteld hebt, SPF 6 is bijvoorbeeld niet voldoende, als je op strand werkt is het belangrijk overdag vanaf een uur of 10 minimaal een SPF 50 te gebruiken zoals deze bijvoorbeeld:
https://www.kruidvat.nl/vision-spf-50-all-day-sun-protection-zonnebrand/p/2459290
Denk ook aan je lippen, die drogen uit door de wind en de zon, er zijn ook lippenbalsems met een SPF factor, zoals bijvoorbeeld deze: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-solait-spf-30-sunstick-lippenbalsem/p/445284
en je neus, oren en ogen, smeer die wat vaker in, deze zijn extra gevoelig voor verbranden:
https://www.viata.nl/algemeen-welzijn/op-reis/zonvakantie/la-rocheposay-anthelios-gevoelige-zones-spf50-litteken-pigmentvlekken-zon-stick-9-g-nl#.WMusX7RgXZ4
Zorg ook dat je voldoende water drinkt tussendoor. Een hoed en zonnebril op tijdens het werken is een goed idee, maar het is natuurlijk de vraag of de werkgever dat toestaat.
Ga bij voorkeur naar een winkel waar je advies krijgt over de juiste zonbescherming, bij het Kruidvat krijg je dat niet. De door mij als voorbeeld gegeven producten zijn ook tegen redelijke prijzen te koop bij iedere andere drogisterij, apotheek en parfumerie. Welk merk je koopt maakt niet zoveel uit, let vooral op de juiste hoge zonnefactor. Smeer zeker de eerste week iedere pauze de blote plekken op je lichaam in, ook als je huid getint is, een donkere huid kan ook verbranden. Je loopt op het strand wel een grotere kans op huidkanker als je geen of te weinig voorzorgsmaatregelen treft, huidkanker ontstaat mede door blootstelling aan UV straling, als je buiten op het strand werkt kom je daar meer mee in aanraking als binnen in de strandtent.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjulliewel, en ik ga deze zomer lekker even wat bijverdienen dus:]