Waarvoor kan een docent geschorst worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat je niet van plan bent om zo'n situatie uit te lokken of een docent ergens van te beschuldigen in de hoop dat hij/zij geschorst wordt, meestal verwoest je daarmee zijn/haar leven (naast zijn/haar carrière).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laster en valse beschuldigingen verwoesten niet alleen het leven van die docent maar ook van jezelf. Want de docent kan alle schade daarna verhalen op degeen die valse beschuldigingen inbrengt en tevens heb je met laster een strafblad waarna veel werk niet meer tot de mogelijkheden behoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan wat je van plan bent, een leraar te laten schorsen omdat je hem niet mag??? fout, niet doen, denk eerst aan hetgeen je aanricht in het priveleven van die leraar

Antwoorden (5)

door een verhouding aan te gaan met een leerling bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld door geweld te gebruiken tegen een leerling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een islamitische docent, die lesgeeft op de openbare scholengemeenschap Vader Rijn College in Utrecht, is voor onbepaalde tijd geschorst omdat zij opeens mannen geen hand meer wil geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had op de middelbare school een docente biologie die, zo vernam ik een paar jaar geleden uit de krant, haar lessen voortplanting met enkele leerlingen in de praktijk had gebracht.... Voor zulk soort zaken dus. Overigens gingen er in " mijn tijd" ook al rare verhalen over haar in het rond, ze zou leerlingen thuis ontvangen in het weekend enzovoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van wat ik in de reactie gemeld heb:
Een docent die een misdrijf pleegt kan geschorst worden en ontslagen (diefstal , seksuele misdrijven, geweldsmisdrijven bv). Deze hoeven niet eens op school uitgevoerd te zijn.